کد خبر : 210677
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
-

عدم شفافیت مقامات بهداشتیِ آمریکا درباره اطلاعات درمانیِ کروناویروس

عدم شفافیت مقامات بهداشتیِ آمریکا درباره اطلاعات درمانیِ کروناویروس

به گزارش قائم آنلاین، با وجود اینکه تاکنون چندین نفر از مبتلایان به کروناویروس در آمریکا بهبود یافته‌اند، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض این کشور اطلاعات تنها مربوط به یک تن از آنان را منتشر کرده است. این در حالی است که اطلاعات مربوط به چگونگی روند درمانی و بهبود این بیماران می‌تواند برای

به گزارش قائم آنلاین، با وجود اینکه تاکنون چندین نفر از مبتلایان به کروناویروس در آمریکا بهبود یافته‌اند، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض این کشور اطلاعات تنها مربوط به یک تن از آنان را منتشر کرده است. این در حالی است که اطلاعات مربوط به چگونگی روند درمانی و بهبود این بیماران می‌تواند برای نجات جان دیگر بیماران حیاتی باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده، آژانسی است که وظیفه تعامل با پزشکان در زمینه نحوه مدیریت شیوع بیماری‌های مختلف را دارد. برای مثال در زمان شیوع سارس و ابولا اطلاعاتی که این آژانس در اختیار پزشکان قرار داد به درمان بیماران بسیاری در سراسر جهان به خصوص آمریکا کمک کرد.

در حالی که این آژانس آمریکایی اطلاعات مفیدی در مورد نحوه درمان بیماران مبتلا به کروناویروس دارد اما تاکنون این اطلاعات را منتشر نکرده است. این بدان معناست که پزشکان این کشور از اطلاعاتی که می‌تواند جان بیماران زیادی را نجات دهد، محروم مانده و نمی‌توانند از اطلاعات پزشکان دیگر در این زمینه بهره‌مند شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده تاکنون حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران در مورد رویه‌ای که در پیش گرفته و عدم شفاف‌سازی در شرایط بحرانی کنونی، نبوده است.

با این حال یک متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در مرکز ملی بهداشت آمریکا اعلام کرده که احتمالاً این اطلاعات به زودی منتشر شده و مقامات بهداشتی آمریکا در حال طبقه‌بندی و تفکیک این اطلاعات هستند. این درحالی است که پزشکان این کشور می‌گویند با توجه به اینکه از هفته‌ها قبل چندین بیمار مبتلا به کروناویروس بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، عدم انتشار این اطلاعات تاکنون توجیه منطقی ندارد.

وب‌سایت اطلاع‌رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده توصیه‌های درمانی در خصوص بیماران مبتلا به کروناویروس را منتشر کرده است اما بیشتر این اطلاعات مربوط به تحقیقاتی و بررسی‌های متخصصان چینی در این زمینه بوده است. پزشکان آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند هرچند این اطلاعات برای روند درمان بیماران موثر است اما آن‌ها برای انجام وظایف خود به بهترین شکل به جزئیات مربوط به بیماران مبتلا، بهبود یافته و جان باخته در این کشور نیازمندند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، مقامات بهداشتی چندین ایالت مختلف آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که جزئیات اطلاعات مربوط به بیماران کروناویروس خود را در اختیار مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده قرار داده‌اند اما نمی‌دانند چرا این آژانس تاکنون اقدام به انتشار آن‌ها نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =