کد خبر : 210722
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
-

تشکیل ۱۴۳ پرونده قضایی برای واحدهای بهداشتی متخلف در مازندران

تشکیل ۱۴۳ پرونده قضایی برای واحدهای بهداشتی متخلف در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سیدیونس حسینی‌عالمی در بازدید از واحدهای صنفی مرکز مازندران از مردم خواست حتی موارد کوچک احتکار یا گران فروشی اقلام پزشکی را اطلاع دهند. وی با بیان اینکه بازرسی‌ از واحدهای عرضه کننده اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با قدرت همچنان ادامه دارد، افزود: افرادی که سلامت مردم را به خطر

به گزارش قائم آنلاین، سیدیونس حسینی‌عالمی در بازدید از واحدهای صنفی مرکز مازندران از مردم خواست حتی موارد کوچک احتکار یا گران فروشی اقلام پزشکی را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ از واحدهای عرضه کننده اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با قدرت همچنان ادامه دارد، افزود: افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند باید بدانند احتکار شدیدترین برخورد‌های قضایی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به اینکه دادستان‌های مازندران با همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات استان در‌ یک هفته گذشته هزار و ۲۵۴ مورد بازرسی از واحد‌های توزیع کننده اقلام بهداشتی انجام دادند، تصریح کرد: ۱۴۳ پرونده قضایی برای واحد‌های متخلف تشکیل شده است و ۱۰ واحد صنفی متخلف که اقدام به احتکار یا گران‌فروشی لوازم بهداشتی می‌کردند پلمب شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازرسی ها، نیروی انتظامی استان نیز با همکاری دستگاه قضایی بیش از ۱۴۰ واحد صنفی مانند قهوه‌خانه ها که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کردند و محل تجمع افراد بودند را پلمب کردند.

حسینی‌عالمی با بیان اینکه اگر ثابت شود که احتکار به صورت گسترده بود افساد فی الارض و مقابله با نظام محسوب می‌شود، گفت: احکامی مانند حبس از ۵ تا ۲۰ سال و شلاق در ملاعام و محکومیت جزای مالی نیز در قانون پیش‌بینی شده است.

وی درباره برخورد با کسانی که در این برهه با احتکار سلامت مردم را تحت‌الاشعاع قرار می‌دهند،گفت: همکاران ما به صورت جدی و بدون تعارف مشغول بازدید و پیگیری این مسئله هستند همچنین  به سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه پیگیری اختیار تام داده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 17 =