کد خبر : 210216
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات پلاژداران بابلسر

لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات پلاژداران بابلسر

به گزارش قائم آنلاین، هادی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو ، با اشاره به تشکیل اتحادیه اقامتی و گردشگری در بابلسر اظهار کرد: با توجه به فعالیت گسترده مراكز اقامتی و گردشگری این شهرستان و لزوم ارائه خدمات بهینه و مناسب به گردشگران، وجود مركزی نظارتی برای بررسی و نظارت بر روند فعالیت این مراكز و نحوه

به گزارش قائم آنلاین، هادی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو ، با اشاره به تشکیل اتحادیه اقامتی و گردشگری در بابلسر اظهار کرد: با توجه به فعالیت گسترده مراكز اقامتی و گردشگری این شهرستان و لزوم ارائه خدمات بهینه و مناسب به گردشگران، وجود مركزی نظارتی برای بررسی و نظارت بر روند فعالیت این مراكز و نحوه خدمات ارائه شده به مردم، ضروری بوده است.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه در سال  ۹۰ با پنج عضو هیات مدیره و يك نفر بازرس تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مرکز اقامتی با ۳۰ هزار تخت در بابلسر فعال است که سالانه پذیرای بیش از ۱۵میلیون مسافر از نقاط مختلف کشور و خارج از كشور است.

غرس ۷۰۰ اصله نهال در طول نوار ساحلی بابلسر
رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر تصریح کرد: این اتحادیه قصد دارد با هماهنگی و نظر شهرداری همزمان با هفته درختکاری ۷۰۰ اصله نهال بومی را در نوار ساحلی و خیابان ضلع جنوبی پلاژها غرس کند.

اسماعیل‌پور گفت: امسال همچون سال‌های گذشته در فصل پایان سال برای ارتقا سطح کیفی مدیریتی مدیران متل‌ها و مجتمع‌های زیرمجموعه، چند دوره کلاس آموزش مدیریت هتلداری و آموزش صحیح خانه‌داری برگزار شده است.

وی افزود: این کلاس‌ها توسط موسسات آموزش عالی معتبر استان و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

ضرورت رفع مشکل مالکیت پلاژداران
رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر با تاکید بر توجه مسئولان به رفع مشکلات پلاژداران، تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ این اتحادیه، مالکیت پلاژها توسط بنیاد مستضعفان بوده و این درحالی است که پلاژداران بیش از هفت دهه در حال فعالیت در این حوزه هستند و رفع مشکل مالکیتی آن‌ها نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان حکومتی است.

پابرجا بودن معضل چادرخواب در سایه عدم حمایت مسئولان
اسماعیل‌پور با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز یادآور شد: یکی از معضلاتی که همه ساله در بابلسر با آن مواجه هستیم وضعیت نابسامان چادرخواب‌ها است که با توجه به وجود انبوه مسافران، چادرخواب چهره زشت و نازیبایی در نوار ساحلی بابلسر به‌وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: درحالی که سال گذشته شرکت تعاونی توسعه عمران بابلسر که با حمایت‌های مردمی و صاحبان مشاغل این شهرستان تاسیس شده و به دنبال ایجاد کمپ چادرخواب برای رفع مشکل بود اما متاسفانه با عدم حمایت مسئولان و بنیاد مستضعفان (در بخش واگذاری زمین) مواجه شد و مشکل چادرخواب‌ها نیز همچون گذشته پابرجا است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر اظهار کرد: با توجه به اینکه انبوه مسافران در ایام نوروز و تابستان بابلسر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند برای جلوگیری از بزه و ناهنجاری‌ها باید به ورود و خروج مسافران و اسکان آن‌ها در چادرها نظارت جدی شود چراکه عدم نظارت می‌تواند عاملی برای دامن زدن به معضلات اجتماعی باشد.

مشکل آب شرب پلاژداران بابلسر حل شود
اسماعیل‌پور، نبود زیرساخت مناسب را از دیگر مشکلات پلاژداران بابلسر برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه نبود زیرساخت مناسب همچون آب شرب که از مشکلات قدیمی پلاژداران بوده و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با اشاره به مشکل پارکبانان نوار ساحلی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته شهرداری بابلسر به‌عنوان متولی امر با انعقاد قرارداد با پیمانکاران در ورودی پارکینگ‌های بلوار ساحلی اقدام به احداث راه‌بند و دریافت وجه از هر مسافر و بومی که قصد ورود به ساحل را داشتند کرد که این امر موجب نارضایتی عمده مسافران و اهالی منطقه این شهر شده بود.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر تصریح کرد: با نشست‌هایی که با شهردار و اعضای شورا صورت گرفته مقرر شد در سال آینده با اصلاح وضعیت و روش گذشته این طرح به شرکت‌های زیرمجموعه اقامتی و گردشگری واگذار شود تا موجب رضایت مردم، مسافران و کسبه منطقه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + بیست =