کد خبر : 210011
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

نهاد انتخاباتی بولیوی جلوی کاندیداتوری مورالس برای سنا را گرفت

نهاد انتخاباتی بولیوی جلوی کاندیداتوری مورالس برای سنا را گرفت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، سالوادور رومرو، رئیس این هیات انتخاباتی گفت، اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی شرایط لازم برای کاندیدا شدن در این سمت را از سوی حزب جنبش برای سوسیالیسم ندارد که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها پیشرو است. وی ادامه داد، متوقف کردن تلاش‌های مورالس برای کاندیداتوری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، سالوادور رومرو، رئیس این هیات انتخاباتی گفت، اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی شرایط لازم برای کاندیدا شدن در این سمت را از سوی حزب جنبش برای سوسیالیسم ندارد که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها پیشرو است.

وی ادامه داد، متوقف کردن تلاش‌های مورالس برای کاندیداتوری به دلیل این است که وی به صورت دائم در بولیوی سکونت ندارد و گفت: این تصمیم، قابل تجدیدنظر نیست.

رئیس جمهوری سابق بولیوی در توئیتر نوشت، برای به دست گرفتن پست در سنا شرایط لازم را دارد و این اقدام علیه کاندیداتوری‌اش با هدف تضعیف حزبش است.

مورالس نوامبر گذشته میلادی و پس از آن کناره گیری کرد که انتخابات ریاست جمهوری مناقشه برانگیز ۲۰ اکتبر با اعتراضات گسترده روبرو شد و در پی روی گردانی نیروهای مسلح از مورالس، وی مجبور شد پس از ۱۴ سال زمامداری بر کشور، از سمتش کناره گیری کند.

مورالس که اکنون در تبعید و در آژرانتین به سر می‌برد، کمپین انتخاباتی پیش از رای گیری سوم مارس ۲۰۲۰ به راه انداخته و به دنبال کسب مقام و کرسی در سنای بولیوی است.

بولیوی که با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، سال گذشته میلادی و در پی اتهامات مربوط به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی مورالس همراه بود، در بحران سیاسی به سر می‌برد.

حزب مورالس اکنون با یک جایگاه متزلزل روبروست چون جینین آنی‌یز، سناتور محافظه کار سابق، اکنون رئیس جمهوری موقت کشور را برعهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =