کد خبر : 209979
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
-

سازمان ملل: طرف‌های درگیر در سودان جنوبی مردم را “عمدا” گرسنگی می‌دهند

سازمان ملل: طرف‌های درگیر در سودان جنوبی مردم را “عمدا” گرسنگی می‌دهند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کمیته حقوق بشری در سازمان ملل در گزارشی که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده، اظهار کرد که که ارتش دولت سودان جنوبی و گروه‌های مختلف شورشی به مردم این اجازه را نمی‌دهند که به کمک‌های بشردوستانه دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کمیته حقوق بشری در سازمان ملل در گزارشی که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده، اظهار کرد که که ارتش دولت سودان جنوبی و گروه‌های مختلف شورشی به مردم این اجازه را نمی‌دهند که به کمک‌های بشردوستانه دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: امروز در سودان جنوبی، غیرنظامیان عمدا گرسنگی می‌کشند، به طور مرتب کنترل می‌شوند و مجبور به سکوت هستند، خودسرانه دستگیر و بازداشت می‌شوند و از دسترسی به هرگونه عدالت واقعی محرومند.

این کمیته که در سال ۲۰۱۶ توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل برای جمع آوری شواهدی که می‌تواند برای محاکمه عاملان جنایات استفاده شود، تشکیل شده است، سوءاستفاده‌های انجام شده بین سپتامبر ۲۰۱۸، تاریخ امضای توافق صلح در آدیس آبابا و دسامبر ۲۰۱۹ را بررسی می‌کند.

سه عضو این کمیته “سران غارتگری” را زیر سوال برده‌اند که باز پاسخ‌گویی به ملتی امتناع می‌ورزند که از ابتدای جنگ داخلی در دسامبر ۲۰۱۳ تاکنون شدیدا رنج می‌برند.

این گزارش دو روز قبل از مهلت تشکیل دولت وحدت ملی منتشر شده که توسط توافقنامه صلح ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است. تشکیل دولت وحدت ملی تاکنون چندین مرتبه به دلیل عدم اراده سیاسی به تعویق افتاده است.

کمیته حقوق بشری مذکور همچنین تاکید کرد: نخبگان سیاسی همچنان از رنج عظیم میلیون‌ها غیرنظامی غافل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =