کد خبر : 209570
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
-

خواسته‌های مردم ۵ حوزه انتخابیه مازندران از نمایندگان مجلس

خواسته‌های مردم ۵ حوزه انتخابیه مازندران از نمایندگان مجلس

به گزارش قائم آنلاین، تنها چند روز مانده تا انتخابات دوم اسفند ۹۸ و کاندیداها این روزها با اسامی و شعارهای مختلف در سراسر کشور به دنبال جذب مخاطب و رأی برای خود هستند. بدون تردید مجلس مجموعه‌ای است از نمایندگان مردم که هر یک از آنها می‌توانند در جهت مثبت یا منفی تأثیرگذار باشند،

به گزارش قائم آنلاین، تنها چند روز مانده تا انتخابات دوم اسفند ۹۸ و کاندیداها این روزها با اسامی و شعارهای مختلف در سراسر کشور به دنبال جذب مخاطب و رأی برای خود هستند.

بدون تردید مجلس مجموعه‌ای است از نمایندگان مردم که هر یک از آنها می‌توانند در جهت مثبت یا منفی تأثیرگذار باشند، لذا می‌توان گفت که نقش اصلی در تعیین یک مجلس مفید و کارآمد را همان مردمی بعهده دارند که با انتخاب خود، وکلای خویش را بر کرسی‌های مجلس می‌نشانند. براین اساس یک سؤال مهم پیش می‌آید که برای تشکیل یک مجلس خوب، چه نمایندگانی را با چه شرایط و شاخصه‌هایی باید برگزید؟ و چه ملاک‌ها و معیارهایی برای انتخاب نماینده اصلح وجود دارد؟
خبرنگار ما این بار با توجه به مشکلات مختلف به میان مردم سوادکوه رفته و درباره اقداماتی که نماینده آینده مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار،سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس باید پیگیر باشد با مردم مصاحبه کرده است که بخشی از صحبت‌های مردم در موضوعات مختلف را در ادامه مرور می‌کنیم.
*نبود امکانات و مهاجرت در سوادکوه
یک جوان سوادکوهی با گلایه از کمبود امکانات رفاهی و آموزشی در شهرستان سوادکوه گفت: امکانات شهرستان به اندازه‌ای نیست که مردم انگیزه‌ای برای ماندن در سوادکوه را داشته باشند و تا خانواده‌ای به وضعیت مالی مساعدی می‌رسد شهرستان را ترک کرده و به شهرستان‌های همجوار همچون قائم‌شهر یا ساری مهاجرت می‌کند؛ چرا باید چنین رویه‌ای در بین مردم باشد، اگر امکانات رفاهی مناسبی در شهرستان باشد مردم تمایل به ماندن در سوادکوه را دارند.
احمدی که دانشجو است، گفت: کسی که صلاحیت و توان وضع قوانین کارآمد و قوی دارد باید بر کرسی بهارستان تکیه کند، حرف و شعار چاره کار نیست.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما دانشجویان امیدی برای اشتغال نداریم، من به عنوان دانشجو از نماینده منتخب، انتظار دارم با لمس شرایط موجود، در پی اصلاح قوانین حوزه کار و تولید باشد و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.
جوانی دیگر در پاسخ به سئوال ما ولایت‌مداری را انتظار اصلی خود بیان کرد و گفت: نماینده باید پیرو خط امام و رهبری باشد و همین ولایت مداری را در مجلس و در عمل نشان دهد؛ چرا که برخی افراد شعار ولایت مداری می‌دهند و در عمل کاملا عکس خط امام و رهبری عمل می کنند.
وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب انتخاب خوب و بد به خود ما برمی‌گردد و چه بهتر با انتخاب کاندیدای اصلح، کشور را به یک مجلس انقلابی و قوی بسپاریم تا به امید خدا کشور نیز قوی شود.
*صداقت در گفتار و عمل
یک خانم خانه‌دار در خصوص معیارهای انتخاب خود گفت: عدم شوهای تبلیغاتی، داشتن صداقت در گفتار و عمل، از حق مردم دفاع کند و پشتیبان مردم باشد، زبان گویای مردم باشد نه دولت.
وی افزود:به فکر تامین منافع عموم مردم باشد نه یک جریان یا گروه خاص، به فکر آینده مردم باشد نه منافع شخصی خود و دارای شفافیت مالی و پاک دست باشد.
دیگر شهروند سوادکوهی با بیان اینکه نمایندگان از دل مردم بیرون آمده‌اند و از خود مردم باید باشند، افزود: در دوره‌های گذشته برخی از نمایندگان تنها با یک سری وعده به مجلس رفتند اما از پل که رد شدند حرف‌هایشان را یادشان رفت، نمایندگان باید بدانند با رأی مردم وارد مجلس شده‌اند و نباید مردم را یادشان برود.
*تشکیل کمیته‌ها برای جمع‌آوری نظرات و مشکلات مردم
یک معلم سوادکوهی در بیان انتظاراتش گفت: نماینده مجلس باید کمیته‌های مشخص همچون کمیته جوانان، کشاورزان، فرهنگیان ، دانشجویان و …. را در سطح حوزه انتخابیه و شهرستان‌ها سازماندهی کنند، تا به این ترتیب، این کمیته‌ها، نظرات و مشکلات اقشار مختلف جامعه را جمع آوری کنند و به صورت مداوم در اختیار نماینده مجلس قرار دهند.
وی افزود: زمان‌های مشخصی از طرف نماینده مجلس به منظور رسیدگی به مشکلات مردم، در نظر گرفته شود؛ تا مردم بتوانند در آن زمان مراجعه کرده و مسائل  خود را با او در میان بگذارند نه اینکه فقط در زمان تبلیغات در اجتماع مردم حاضر شود.
*نمایندگان مجلس پیگیر امور مردم نیستند
یکی دیگر از شهروندان سوادکوهی گفت: نماینده باید از شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم آگاهی کامل داشته باشد و مشکلات را لمس کند تا بتواند با درایت آنها را پیگیری کرده و حامی تولید و تولیدکنندگان باشد.
وی افزود: در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی شده است در حالیکه نمایندگان مجلس پیگیر امور مردم نیستند.
جهت شناخت نماینده اصلح یا صالح راه‌های مختلفی وجود دارد که آگاهی از وظایف، اختیارات و کارکرد مجلس یکی از آنهاست، عملکرد، توانایی، تعهد، تخصص، آشنایی با ساختار و شناخت مشکلات عمومی و منطقه‌ای و محلی مردم از دیگر شیوه‌های ارزیابی یک نماینده خوب برای تصدی کرسی مجلس می‌باشد.
بدون شک، مهم‌ترین و ضروری ترین پیش نیاز برای تکوین مجلس در تراز انقلاب، راهیابی نمایندگانی در تراز ملت انقلابی ایران و شاخص‌های انقلابی به مجلس یازدهم است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − یک =