کد خبر : 209643
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
-

جدال انگشتان هنرمند بلژیکی با پیانو

جدال انگشتان هنرمند بلژیکی با پیانو

به گزارش قائم آنلاین، کنسرت رسیتال پیانو فلوریان نواک از بلژیک در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر سه شنبه (۲۹ بهمن ماه) در سانس نخست تالار وحدت اجرا شد. هنرمند بلژیکی درست سر موقع با پیانو خود در صحنه حاضر بود. گاهی خیلی آرام با انگشتانش کلیدهای پیانو را نوازش می‌کرد و

به گزارش قائم آنلاین، کنسرت رسیتال پیانو فلوریان نواک از بلژیک در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر سه شنبه (۲۹ بهمن ماه) در سانس نخست تالار وحدت اجرا شد.

هنرمند بلژیکی درست سر موقع با پیانو خود در صحنه حاضر بود. گاهی خیلی آرام با انگشتانش کلیدهای پیانو را نوازش می‌کرد و گاه محکم بر سرشان می‌کوبید. گاهی انگشتانش را با طمانینه جا به جا می‌کرد و گاهی آنقدر سریع و هنرمندانه آن‌ها را حرکت می‌داد که دنبال کردن با چشم دشوار بود.

در پایان قطعه اول فلوریان نواک به حاضران خوش آمد گفت و از اینکه در این‌ جشنواره موسیقی در ایران شرکت کرده، ابراز خرسندی کرد.

قطعه دوم این هنرمند هم آرام شروع شد، در ادامه ریتم‌ بسیار تندی به خود گرفت و در پایان بار دیگر آرام شد. قطعات دیگر هم به همین‌ ترتیب ادامه یافتند.

فلوریان نواک پیش از نواختن هر قطعه توضیحی درباره آن قطعه ارائه می‌داد و بعد با آرامش خاصی انگشتانش را بر روی کلیدهای پیانو فرود می‌آورد.

بلژیکی پیانونواز آمده بود تا سرعت فوق‌العاده حرکت انگشتانش برای نواختن پیانو را به رخ حاضران در تالار وحدت بکشد و به خوبی هم از پس این امر برآمد.

او بارها آثاری از راخمانینوف، چایکوفسکی و ریمسی ـ کورساکوف را اجرا کرده است و جایزه رقابت‌های شومان، راخمانینوف و رقابت‌های پیانو کلن را دریافت کرده است. او حالا آمده است تا شانسش را در یک جشنواره موسیقی ایرانی امتحان کند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که به طور رسمی از پنجشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) آغاز شد، فردا آخرین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت و اختتامیه نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − یازده =