کد خبر : 209163
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

تاسیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در کاهش اطاله دادرسی موثر است

تاسیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در کاهش اطاله دادرسی موثر است

به گزارش قائم آنلاین، دوشنبه ۱۴ بهمن مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با حضور رئیس دستگاه قضایی و رئیس دادگستری کل تهران افتتاح شد و همچنین سایت ویژه این مجتمع که به منظور بارگذاری آرای دادگاه‌های ویژه و اعلام اسامی مفسدان اقتصادی است رونمایی شد. جمشید نورشرق در گفت‌وگو با ایسنا، درارتباط با تاثیر

به گزارش قائم آنلاین، دوشنبه ۱۴ بهمن مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با حضور رئیس دستگاه قضایی و رئیس دادگستری کل تهران افتتاح شد و همچنین سایت ویژه این مجتمع که به منظور بارگذاری آرای دادگاه‌های ویژه و اعلام اسامی مفسدان اقتصادی است رونمایی شد.

جمشید نورشرق در گفت‌وگو با ایسنا، درارتباط با تاثیر افتتاح  این مجتمع درنحوه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی گفت: تخصصی شدن رسیدگی‌های قضایی چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری امری پسندیده است. وقتی که قضات با تخصص به موضوعات رسیدگی کنند و هر پرونده‌ای به آن‌ها ارجاع نشود صحت و اعتبار رسیدگی‌ها و اتقان آرای قضایی خیلی بیشتر می‌شود.

وی افزود: در این مجتمع‌ها به دلیل تخصصی شدن رسیدگی‌ها اگر رایی علیه کسی هم صادر شود پذیرشش خیلی بیشتر است و این اصلا روش خوبی نیست که یک قاضی یک بار به موضوع چک بلامحل رسیدگی کند بعدا به موضوع جعل رسیدگی کند و یک بار دیگر هم به یک موضوع تخصصی مربوط به اعتبارات اسنادی رسیدگی کند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «در این مجتمع قضایی رسیدگی‌های تخصصی به موضوع بورس، بانک، گمرک و امثال این‌ها تخصصی‌تر نسبت به وضعیت فعلی حتما بهتر است» گفت: اگر شعب بازپرسی، دادیاری و دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظری که آن‌جا مستقر هستند هرچه تخصصی‌تر شوند اعتبار رسیدگی‌ها و آرایی که صادر می‌کنند را افزایش می‌دهند.

نور شرق با بیان اینکه «تاسیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در کاهش اطاله دادرسی موثر است» خاطرنشان کرد: قاضی که مسلط به موضوع است دو سه پله نسبت به قاضی که ممکن است اطلاعاتی نداشته باشد و بخواهد با مطالعه خودش را به اطلاعات پرونده برساند، جلوتر است. بنابراین قاضی که ساختار ماهیتی موضوع را می‌داند، تحقیقاتی که انجام می‌دهد فنی‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود و در زمان کوتاه‌تری نیز رسیدگی به پرونده انجام می‌شود و حتما از تضییع حقوق مردم به جهت احاطه بر موضوع جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =