کد خبر : 208904
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

امید به باقی ماندن ساختمانِ تاریخی «توفیق»

امید به باقی ماندن ساختمانِ تاریخی «توفیق»

به گزارش قائم آنلاین، با تخلیه تدریجی فضای داخلی نشریه توفیق در خیابان صف در روزهای گذشته و صحبت‌هایی که سرایدار ساختمانِ تاریخی این نشریه با خبرنگار ایسنا داشت، خبر از احتمال تخریب این بنای تاریخی داشت، به حدی که فرسوده بودن و ریزش لحظه‌ای ساختمان را به طور دائم گوشزد می‌کرد. با  انتشار این

به گزارش قائم آنلاین، با تخلیه تدریجی فضای داخلی نشریه توفیق در خیابان صف در روزهای گذشته و صحبت‌هایی که سرایدار ساختمانِ تاریخی این نشریه با خبرنگار ایسنا داشت، خبر از احتمال تخریب این بنای تاریخی داشت، به حدی که فرسوده بودن و ریزش لحظه‌ای ساختمان را به طور دائم گوشزد می‌کرد. با  انتشار این خبر برخی از اعضای تحریریه نشریه توفیق، نسبت به این خبر نیز واکنش نشان دادند.

عباس توفیق ـ سردبیر و رییس هیأت تحریریه نشریه «توفیق» نیز – به این نکته اشاره کرد که «کشورهای پیشرفته دنیا به تاریخ مطبوعاتشان اهمیت می‌دهند و ساختمان‌های قدیمی را تبدیل به موزه می‌کنند، اما در کشور ما ساختمان چاپخانه قدیمی نشریه‌ مستقلی همانند «توفیق» را می‌خواهند تخریب کنند.»

تا این‌که محمد علی سعادتی – شهردار منطقه ۱۲ تهران – نیز در توییتی تاکید کرد: «مایلم به آگاهی برسانم، از سوی شهرداری منطقه ۱۲ تهران، هیچ‌گونه مجوزی برای تخریب و نوسازی ملک «هفته‌نامه توفیق» واقع در خیابان صف صادر نشده است و مالک آن براساس ارزش‌های تاریخی و اجتماعی بنا مجاز به مرمت و بهسازی آن خواهد بود. در این مسیر ما حامی همه پاسداران واقعی ارزش‌های شهر هستیم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =