کد خبر : 208743
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

با صبوری و قاطعیت ادامه دهنده راه فرزندانمان هستیم

با صبوری و قاطعیت ادامه دهنده راه فرزندانمان هستیم

به گزارش قائم آنلاین، در خاک مقدسی هستیم که همواره ، آرش‌وار و رستم گونه، محبت علی (ع) را در قلبشان کاشتند، مالک اشترها و آریوبرزن‌هایی که عمار شدند و تاختند تا جبهه باطل قد علم نکند. انسان‌هایی که سوختند تا روشنایی زندگی دیگران خاموش نشود، سیمرغ‌هایی که قله زندگی‌شان در لبخند خدا خلاصه شد.

به گزارش قائم آنلاین، در خاک مقدسی هستیم که همواره ، آرش‌وار و رستم گونه، محبت علی (ع) را در قلبشان کاشتند، مالک اشترها و آریوبرزن‌هایی که عمار شدند و تاختند تا جبهه باطل قد علم نکند.

انسان‌هایی که سوختند تا روشنایی زندگی دیگران خاموش نشود، سیمرغ‌هایی که قله زندگی‌شان در لبخند خدا خلاصه شد.

اسطوره‌های سرزمین من، برای شب‌های آرام این خاک ققنوس شدند تا تولد کودکی زیر صدای گلوله و جنگ نباشد.

شهدا شالوده عدالت کریمانه و شجاعت بی‌انتهای امام علی (ع)  هستند و خون پاک آنها همچنان محافظ این خاک عزیز در مقابل توطئه‌ها و ستیزه جویی‌های دشمنان است، که اگر نبود خون این شهدا چنین سرفرازی، عظمت و ایستادگی هم ممکن نبود.

در هشت سال دفاع مقدس نقش مادران و همسران شهدا کمتر از خود شهیدان نبود؛ اسطورسازان واقعی مادرانی هستند که پاره تن خود را هدیه به میهن و آرمان‌هایشان کردند. امروز نیز  این راه پر افتخار ادامه دارد؛ زنان آزاداندیشی که جگر گوشه شان را در قامت «مدافعان حرم» تیتر می‌‌کنند و پرچم‌داران عاشقی هستند.

مادران را به راحتی نمی‌توان برمبنای محاسبات عقل معاش، قضاوت‌ کرد، ثروت آنها عشقی است که قابل تحریم نیست و این زندگی با آرامش و امنیت میسر نمی‌شد مگر از دامن شیرزنانی که انسانیت را تزریق می‌کنند.

نجمه ادهمی مادر شهید مدافع حرم شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش مادران شهدا اظهار کرد: شهید، شهید به دنیا نمی‌آید، بعد از تولد نوزاد مادر نقش مهمی در پرورش فکری و روحی فرزندانش دارد.

وی با بیان اینکه در تربیت فرزندان باید مانند دوست رفتار کرد، یادآور شد: همیشه در زندگی خط قرمز داشتم و دوست بودنم با فرزندانم باعث شد تا آنها خط قرمزها را رعایت کنند.

مادر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده تصریح کرد: امروز مادرها بچه‌هایشان را آزاد می‌گذارند تا خودشان تصمیم بگیرند که در این میان گاهی حتی ادب بچه‌ها را نادیده می‌گیرند، اما باید ادب عزیزتر و در اولویت باشد.

وی یکی از مشکلات امروز را بی توجهی به تربیت فرزندان دانست و تصریح کرد: والدین تربیت فرزندان را ساده می‌گیرند و تنها به فکر تفریح و اسباب بازی بچه‌ها هستند تا تربیت؛ نباید تربیت را ساده گرفت، هر سهل انگاری دود آن ابتدا به چشم خودشان می‌رود‌.

ادهمی حضور زنان در جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد: خانه‌نشینی درست نیست، بانوان باید اولویت‌ها را درست بچینید، دوستی و محبت با فرزندان خیلی مهم است، مادر در کنار دوستی، محبت و توجه به فرزندانش می‌تواند سرکار برود و فعالیت داشته باشد.

وی نقش مادر شهدا را بعد از شهادت فرزندانشان پررنگ تر خواند و اظهار کرد: قبل از شهادت خود شهید است که رفتارهایش اثرگذار است، اما بعد از شهادت مادران شهدا نقش بیشتری دارند، خیلی سخت است باید حرف و حدیث‌ها را تحمل، صبور باگذشت و با لبخند به نفع شهید و جامعه عمل کنند.

مادر شهید مدافع حرم آملی در پایان خطاب به تمام مادران شهدا خاطرنشان کرد: مادران شهدا باید سنگ صبور عروس، نوه‌ها و مردم باشند و با قاطعیت عمل کنند‌.

و تو ای شیر زن! مردانگی از تو درس جوانمردی آموخت.

چقدر شیر زنان تاریخ این سرزمین بسیارند. بغض در نگاه این مادر بود، اما نریخت … نریخت اما در عجب‌ام که چرا زمین از این همه فریاد بی‌صدا به لرزه در نیامد.

امروز این فرشتگان زمینی که نامشان مدافعان حریم سبز علوی است، عاشقانه جانشان را در کوله پشتی می‌گذارند و زمانی‌که بند پوتین را می‌بندند یادشان می‌رود این زندگی چه زیباست.

نمی‌دانم دلبستگی‌هایشان را کجا می‌گذارند که این چنین سبک بال پرواز می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 8 =