کد خبر : 208526
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
-

خون سردار سلیمانی جهان «تک قطبی آمریکا» را با شکست روبه‌رو کرد

خون سردار سلیمانی جهان «تک قطبی آمریکا» را با شکست روبه‌رو کرد

به گزارش قائم آنلاین، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی یکشنبه‌شب در آیین گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد سلیمانی و یادواره ۱۵ شهید منطقه لتحر کاشان بیان کرد: خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهیدان مدافع حرم و دفاع مقدس برهه‌ای از تاریخ را پیش روی مردم ایران و ملت‌های جهان قرار داد که اثرگذاری آن فراتر مرزهای

به گزارش قائم آنلاین، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی یکشنبه‌شب در آیین گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد سلیمانی و یادواره ۱۵ شهید منطقه لتحر کاشان بیان کرد: خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهیدان مدافع حرم و دفاع مقدس برهه‌ای از تاریخ را پیش روی مردم ایران و ملت‌های جهان قرار داد که اثرگذاری آن فراتر مرزهای ایران و منطقه است.

وی با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت را در بسیاری از کشورها حتی تا آمریکای جنوبی و ونزوئلا گسترش داد، افزود: خون این شهیدان جامعه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد و مکتب و جبهه جدیدی با نام مقاومت از ایران تا افغانستان، یمن، سوریه، لبنان، عراق و ان‌شاءالله جبهه گسترده‌تری را در جهان اسلام به وجد، شور و قیام خواهد خواند.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان نادان نظام جمهوری اسلامی از تاثیر این شهادت بی‌خبر هستند، چون به معاد و دوران پس از مرگ و آنچه که خداوند سبحان در قرآن کریم وعده داده است، باور ندارند و تاثیر شهادت را نمی‌دادند.

وی اضافه کرد: خون شهیدان جاودانه و رمز مانایی جمهوری اسلامی در روحیه ایمان، جهاد و شهادت به فرمان رهبری است و باید مطمئن باشیم این مسیر، مسیر نورانی قرآن است و مسیری که به آزادی قدس شریف می‌انجامد.

رحیم‌صفوی یادآور شد: شهیدان در دوران دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و شهیدان مدافع حرم و در راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهند کرد.

وی سخنان اخیر رهبر انقلاب را  دوراندیشانه و حکمت‌آموز دانست و ادامه داد: راه شهیدان به ویژه سردار سلیمانی را ملت‌های اسلامی از افغانستان گرفته تا یمن، سوریه و لبنان با صلابت ادامه خواهند داد و به خون‌خواهی این شهید والامقام دمار از روزگار دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، صهیونیست‌ها و وهابیت درخواهند آورد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا یادآور شد: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی تصور می‌کنند که ترور ناجوانمردانه قاسم سلیمانی و معامله ننگین قرن، موجب پیروزی آنها و شکست مقاومت خواهد شد.

وی ۲۲ بهمن امسال را نخستین گام از چهل سال دوم و گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: مردم ایران تاکنون با صبر، ایمان و روحیه جهادی از انقلاب اسلامی، کشور و منافع ملی دفاع کردند و هم‌اینک نوبت جوانان است که از این مرز و بوم و نظام در برابر فشار تحریم‌ها و فتنه‌ها با بصیرت حراست کنند.

رحیم‌صفوی تاکید کرد: امسال مردم هوشمند ایران آنچنان در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور خواهند یافت که جهانیان را به حیرت وادار کنند؛ مردم مشکلات دارند اما هر جا که پای انقلاب و نظام در میان باشد، همه مشکلات را جدا می‌بینند و از کشور و نظام دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های گوناگون آمریکا ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بیان کرد: با وجود همه فشارهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها بر ایران وارد کردند، نه تنها ایران شکست نخورد بلکه در همه زمینه‌ها پیشرفت داشت.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تشریح کرد: آمریکایی‌ها که از سال ۲۰۰۱ میلادی کشور افغانستان و از سال ۲۰۰۶ میلادی کشور عراق را به اشغال نظامی درآوردند، اعلام داشتند که غلط بزرگ و اشتباه راهبردی انجام دادند و نه تنها دشمن را در افغانستان و عراق از بین نبردند، بلکه قدرت ایران افزایش و حیطه نفوذش به سوی عراق، سوریه و لبنان ادامه یافت؛ قدرت این کشور از خلیج فارس و دریای خزر تا مدیترانه رسیده و بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: صهیونیست‌ها که شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند، در برابر حزب‌الله لبنان، حماس، و جهاد اسلامی ضعیف شدند؛ اما این معامله ننگین قرن یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان را متحد خواهد کرد تا تنفر و انزجار خود را از حکومت پوشالی آنها به نمایش بگذارند.

رحیم‌صفوی همچنین گفت: آمریکایی‌ها با سه چالش بزرگ اقتصادی با چینی‌ها، نظامی با روس‌ها و با فرهنگ و تمدن و بیداری اسلامی روبه‌رو هستند که پرچمدار و پیشتاز فرهنگ و تمدن نوین انقلابی و اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: ایران در ۵۰۰ سال گذشته در ۲ مرحله تمدن‌سازی کرد که یکی در دوره صفویان بود که تمدن بزرگ اسلامی نه تنها در کشور ایران بلکه تا هند چین و آسیای میانه نفوذ کرد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا اضافه کرد: مرحله دوم تمدن سازی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی بود که دیدگاه بسیار عمیق و فلسفی امام راحل و در ۳۰ ساله گذشته با هدایت مقام معظم رهبری با تدبیر، صلابت، حکمت و دوراندیشی ادامه یافت.

وی چارچوب این تمدن اسلامی را بر چهار راهبرد استوار دانست و نخستین آن را راهبرد استحکام و ساخت دورنی قدرت مردم پایه در ایران و سپس گسترش جدی جبهه مقاومت و بین‌المللی کردن آن عنوان کرد.

رحیم‌صفوی همچنین از تطابق هدف‌ها و آرمان‌های داخلی با رفتار و سیاست‌های خارجی و شکل‌گیری دولت انقلابی و اسلامی به عنوان دیگر راهبردهای چارچوب تمدن اسلامی نام برد.

وی در ادامه از همه مردم ایران خواست با حضور هوشمندانه در پای صندوق‌های رای و با مشورت، به کسانی رای بدهند که در شان مجلس باشند؛ چنان که بفرموده امام راحل، مجلس در راس امور و عصاره فضائل ملت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 9 =