کد خبر : 208555
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
-

تعزیر ۶۱۶ میلیاردی متخلفان اقتصادی در مازندران

تعزیر ۶۱۶ میلیاردی متخلفان اقتصادی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تعزیر متخلفین در مازندران طی سال‌جاری خبر داد و گفت:  در  ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار و  ۶۲۱ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد. وی افزود:  از این تعداد، ۲۰ هزار و ۴۸۴ فقره مختومه و متخلفین به مبلغ

به گزارش قائم آنلاین، یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تعزیر متخلفین در مازندران طی سال‌جاری خبر داد و گفت:  در  ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار و  ۶۲۱ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود:  از این تعداد، ۲۰ هزار و ۴۸۴ فقره مختومه و متخلفین به مبلغ ۶۱۶ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در خصوص مهمترین تخلفات در این پرونده‌ها اظهار کرد: عدم درج قیمت با ۶ هزار و ۶۰۰ فقره، گران‌فروشی با ۶هزار و ۱۲۱ فقره، عدم ارائه فاکتور با دو هزار و۹ فقره، قاچاق با یک هزار و ۶۲۶ فقره، عدم صدور فاکتور خرید با یک هزار و ۲۵۶فقره و عدم رعایت دستوالعمل های بهداشتی با ۷۳۸ فقره در صدر مهمترین تخلفات ده ماهه امسال قرار گرفتند.

ملکی  تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلف به درج قیمت بر کالاها یا الصاق تابلویی که متضمن نرخ کالاها باشد  و اعلام قیمت خدمات در محل کسب خود هستند.

به گفته وی، یکی از عوامل شفافیت در بازار، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است؛ از این رو تمام واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت‌های مصوب اعلامی مراجع ذی‌صلاح هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با تاکید بر اینکه درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گران‌فروشی کالا و خدمات است، متذکر شد: این اقدام علاوه بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گران‌فروشی نیز خواهد شد و تخلف نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در گشت‌های مشترک نیز، دارای اولویت رسیدگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =