کد خبر : 208479
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۳۰
-

اساسنامه موزه‌های دانشگاهی در حال آماده‌سازی است

اساسنامه موزه‌های دانشگاهی در حال آماده‌سازی است

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله جلیلی در گفت‌وگو ، با اشاره به رویدادهایی که این موزه در رابطه با سال ۲۰۱۹، “سال جهانی جدول تناوبی” برگزار کرده است، توضیح داد: اوایل سال رویدادی را با عنوان “جدولیف” برگزار کردیم و هدفمان از برگزاری آن، این بود که مردم را با “دمیتری مندلیف” و چگونگی طراحی

به گزارش قائم آنلاین، سیف‌الله جلیلی در گفت‌وگو ، با اشاره به رویدادهایی که این موزه در رابطه با سال ۲۰۱۹، “سال جهانی جدول تناوبی” برگزار کرده است، توضیح داد: اوایل سال رویدادی را با عنوان “جدولیف” برگزار کردیم و هدفمان از برگزاری آن، این بود که مردم را با “دمیتری مندلیف” و چگونگی طراحی جدول تناوبی از سوی ایشان آشنا کنیم. قبل از این رویداد هم مراسم آغاز سال جدول تناوبی را برگزار کردیم که در آن مراسم از برخی سازمان‌ها برای حضور در مراسم دعوت کردیم و افراد صاحب‌نامی هم به سخنرانی پرداختند.

وی با تأکید بر آنکه جدول تناوبی اهمیت فوق‌العاده‌ای در زندگی ما دارد و الفبای هستی است، گفت: این جدول تمام عناصری که تاکنون شناخته شده‌اند (۱۱۸ عنصر) را در خود جای داده است که این عناصر با توجه به خواص خود در جدول مرتب شده‌ و نظم خاصی دارند که به صورت دوره‌ای تغییر می‌کند. آخرین تقسیم‌بندی این عناصر را یک دانشمند روسی به نام “مندلیف” انجام داده و به همین خاطر جدول تناوبی به “جدول دوره‌ای مندلیف” هم معروف است.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران سپس به رویداد “جدولیم” به عنوان آخرین برنامه در رابطه با سال جهانی جدول تناوبی اشاره کرد و گفت: در این رویداد تلاش شده با شیوه‌های خلاقانه و در عین حال ساده جدول تناوبی را به بازدیدکنندگان آموزش دهیم و در طول آن دانش‌آموزان در سطح بالاتری با جدول تناوبی آشنا شدند.

جلیلی ادامه داد: موزه علوم و فناوری تنها مرکزی است که سال گذشته بیشترین برنامه‌های مرتبط با جدول تناوبی را برگزار کرده است و در طول سال هم چندین سخنران از مراکز مختلف دعوت کردیم تا به طور ساده جدول دوره‌ای عنصرها را برای مردم توضیح دهند.

ماندگاری رویداد جدولیوم در گالری شیمی موزه ملی علوم و فناوری

وی در پاسخ به اینکه آیا سال ۲۰۲۰ نیز در رابطه با یک رویداد علمی خاص نام‌گذاری شده است یا خیر، گفت: سال ۲۰۲۰ به نام رشته علمی خاصی مرتبط با ما نام‌گذاری نشده است. البته در این سال هم برنامه‌هایی داریم که آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. نتیجه رویدادهایی که برگزار می‌کنیم، در آینده به صورت یک گالری درخواهد آمد و ماندگار خواهد بود؛ به عنوان مثال برنامه‌های رویداد جدولیوم به “گالری شیمی” ما اختصاص پیدا خواهد کرد.

زمان برگزاری جلسه شورای عالی موزه‌های دانشگاهی، اوایل سال ۹۹

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران درباره جلسه شورای عالی موزه‌های دانشگاهی نیز گفت: برنامه‌ ما این بوده که جلسه این شورا را هر سال برگزار کنیم. امسال به دلیل مسائل مختلفی که وجود داشت، این موضوع به تعویق افتاد؛ اما این جلسه را به زودی برگزار خواهیم کرد. در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده که در حال آماده‌سازی اساسنامه موزه‌های دانشگاهی است. سعی می‌کنیم اوایل سال آینده جلسه شورا را برگزار کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =