کد خبر : 208429
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
-

تاکید محمد آشتیه بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

تاکید محمد آشتیه بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره لبنان، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در اتیوپیاظهار کرد: ما خواستار تحقق راه حل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس هستیم. وی ضمن رد طرح به اصطلاح “صلح” آمریکا برای

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره لبنان، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در اتیوپیاظهار کرد: ما خواستار تحقق راه حل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس هستیم.

وی ضمن رد طرح به اصطلاح “صلح” آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” افزود: جامعه بین‌المللی این طرح را مردود می داند.

محمد آشتیه همچنین تأکید کرد که نظارت آمریکا بر مذاکران مانع از دستیابی به یک راه حل برای حل و فصل منازعه شده است.

وی با تاکید بر بی‌طرف نبودن آمریکا در منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی، درخواست کرد که مذاکرات فلسطینی – اسرائیلی با نظارت آمریکا، با مذاکراتی تحت نظارت سازمان ملل جایگزین شود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان عنوان کرد، فلسطین به راه حل سیاسی بر اساس مراجع بین‌المللی متعهد است، اما طرح معامله قرن می‌خواهد هر آنچه بر فلسطین تحمیل شده است را مشروع کند و اشغالگری نظامی اسرائیل در اراضی فلسطینی را که مغایر با قوانین بین‌المللی است، قانونی جلوه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − شش =