کد خبر : 208405
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
-

برگزاری ۵ کرسی ترویجی در دانشگاه پیام نور

برگزاری ۵ کرسی ترویجی در دانشگاه پیام نور

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمد هادی امین ناجی در حاشیه دومین جشنواره دستاوردهای دانشجویان پیام نور کشور در سمنان، اظهار کرد: به منظور افزایش جاذبه برای ورود دانشجویان دکتری به کرسی‌های ترویجی، اجازه برگزاری یک کرسی به جای مقاله دوم در حال برنامه‌ریزی است. همچنین برگزاری کرسی‌های ترویجی سطح و اعتبار علمی دانشگاه پیام

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمد هادی امین ناجی در حاشیه دومین جشنواره دستاوردهای دانشجویان پیام نور کشور در سمنان، اظهار کرد: به منظور افزایش جاذبه برای ورود دانشجویان دکتری به کرسی‌های ترویجی، اجازه برگزاری یک کرسی به جای مقاله دوم در حال برنامه‌ریزی است. همچنین برگزاری کرسی‌های ترویجی سطح و اعتبار علمی دانشگاه پیام نور را افزایش داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور افزود: کرسی‌های ترویجی دانشگاه پیام نور گامی برای شناسایی پژوهشگران و ایجاد انگیزه‌های پژوهشی در آنها و در نهایت ایجاد زمینه‌های مساعد برای رسیدن به کرسی‌های نظریه‌پردازی عنوان شده است. علاوه بر این تلاش شده بودجه فرهنگی دانشگاه‌های پیام‌نور با وجود تنگناها در سایر حوزه، آنچه که مصوب بود، محقق شود.

وی در خصوص اثر منفی کاهش بودجه، تصریح کرد: با استفاده از روش‌های مختلف همچون ادغام جشنواره‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و دانشجومحورکردن فعالیت‌ها، سعی شده تا اثر منفی کاهش بودجه‌ها با وجود تغییر نرخ‌ها در طول سال کاسته شود. با توجه به شرایط حاضر، اجرای برنامه‌های دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری بر اساس هم‌افزایی منطقه‌ای و بهره‌برداری از امکانات مختلف دانشگاه‌های استان‌ها است.

ناجی با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پیام نور کشور دانشجو محور است، تاکید کرد: بودجه کانون‌ها در این دانشگاه ۲۷ درصد و انجمن‌ها حدود ۳۰ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت. همچنین این افزایش بودجه در راستای توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ۳۵ نشریه جدید در سال ۹۸ در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور گفت: ۳۵۰ نشریه در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در این دانشگاه‌ در سراسر کشور فعالیت دارند. علاوه بر این دانشگاه پیام نور تهران برای اولین بار میزبان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانشگاهی در هشتم ماه رمضان سال آینده خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دومین جشنواره دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور در سه بخش رویش، حرکت و نشریات از ۱۹ تا ۲۱ بهمن در دانشگاه سمنان برپا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =