کد خبر : 208381
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

اعتصاب در کشمیر هند

اعتصاب در کشمیر هند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدها مامور پلیس و نیروی شبه‌نظامی به صورت گسترده در خیابان‌های کشمیر در سرینگر گشت می‌زنند. مقام‌ها در بخش‌هایی از شهر موانعی با سیم خاردار و موانع سیمانی ایجاد کرده‌اند. بسیاری از کشمیری‌ها از اعدام محمد افضل گورو در ۲۰۱۳ که به صورت مخفیانه در زندانی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدها مامور پلیس و نیروی شبه‌نظامی به صورت گسترده در خیابان‌های کشمیر در سرینگر گشت می‌زنند. مقام‌ها در بخش‌هایی از شهر موانعی با سیم خاردار و موانع سیمانی ایجاد کرده‌اند.

بسیاری از کشمیری‌ها از اعدام محمد افضل گورو در ۲۰۱۳ که به صورت مخفیانه در زندانی در دهلی‌نو و به اتهام دخالت در حمله ۲۰۰۱ به پارلمان اعدام شد، خشمگین هستند؛ در این حمله ۱۴ تن از جمله پنج مرد مسلح کشته شدند.

بسیاری از کشمیری‌ها بر این باورند که دادگاهی این کشمیری عادلانه نبود.

جدایی‌طلبان کشمیر هند همچنین خواستار اعتصاب ۱۱ فوریه برای بزرگداشت اعدام محمد مقبول بات در ۱۹۸۴ در همان زندان در دهلی‌نو شده‌اند که به کشتن یک افسر اطلاعاتی محکوم شد. جدایی‌طلبان خواهان بازگردانده شدن اجساد این دو مرد به منطقه خودشان هستند که در زندان دهلی‌نو دفن شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =