کد خبر : 208277
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
-

تازه‌ترین قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار مازندران

تازه‌ترین قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار مازندران

به گزارش قائم آنلاین، رصدها از بازار مرغ و تخم مرغ حاکی از ثبات قیمت این دو قلم کالا بر خلاف سالیان گذشته در ماه‌های پایانی سال دارد. هر چند در سال گذشته قیمت هر کیلو مرغ در بازار حتی در چنین ایامی به مرز ۱۸ هزار تومان هم رسیده بود اما در حال حاضر

به گزارش قائم آنلاین، رصدها از بازار مرغ و تخم مرغ حاکی از ثبات قیمت این دو قلم کالا بر خلاف سالیان گذشته در ماه‌های پایانی سال دارد.

هر چند در سال گذشته قیمت هر کیلو مرغ در بازار حتی در چنین ایامی به مرز ۱۸ هزار تومان هم رسیده بود اما در حال حاضر روی پله ۹۰۰ تومانی کانال ۱۲ هزار تومان متوقف شده است و خیال بالاتر رفتن را هم ندارد.

از آن سو، هر چند قیمت تخم مرغ به نسبت کمی بالا است و هر شانه‌اش در بازار به ۱۹ هزار تومان هم می‌رسد اما تنشی در بازار نیست و توانسته است ثبات خود را طی این هفته‌ها و ماه‌ها حفظ کند؛ البته چالشی که در این ایام بازار تخم مرغ را تهدید می‌کند افزایش تقاضای این قلم کالا از سوی قنادها در بازه زمانی ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند برای پخت شیرینی‌های شب عید است که باید دست اندرکاران و متولیان امر، چاره‌ای برای مهار قیمت در ایام پیک تقاضا بیندیشند.

ایمانی فعال صنفی و عامل توزیع مرغ و تخم مرغ در مازندران نیز در خصوص قیمت امروز بازار گفت: قیمت امروز عرضه مرغ در خرده‌فروشی‌ها، بین ۱۲۵۰۰ الی ۱۲۹۰۰ تومان است.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ نیز در بازار امروز، ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان و دانه‌ای هم ۷۰۰ تومان است.

این فعال صنفی بازار مرغ و تخم مرغ خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازار فعلا وضعیت مطلوبی دارد و به نظر می‌رسد قیمت‌ها تا شب عید تغییری نداشته باشد.

ایمانی متذکر شد: به نسبت سال گذشته، قیمت مرغ خیلی پایین‌تر است و این به دلیل افزایش جوجه‌ریزی‌ها علیرغم رسیدن قیمت جوجه یکروزه به ۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود که توانست از پس بازار تقاضا بر بیاید.

وی اعلام کرد: خوشبختانه امسال، تنش‌های سال گذشته را ندازیم و در بازار ثبات داریم.

هر چند قیمت حال حاضر هر کیلو مرغ نسبت به سال گذشته، حدود ۴ هزار تومان ارزان‌تر است و تنشی هم در بازار دیده نمی‌شود اما قیمت هر شانه تخم مرغ به همین میزان یعنی ۴ هزار تومان نسبت به همین تاریخ در سال گذشته بالاتر رفته است و با این وجود ثبات در بازار حاکم است.

بنا بر اظهارات فعالان بازار، مردم نگران افزایش قیمت تخم‌مرغ تا پایان سال نباشند، زیرا شرایط تولید آن مطلوب است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − چهار =