کد خبر : 208254
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
-

بهره‌برداری از سالن سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک

بهره‌برداری از سالن سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک

به گزارش قائم آنلاین، دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو ، با بیان این‌که در این سالن پیش از این کانون فیلم فعالیت می‌کرده است، اظهار کرد: البته سالن مذکور تا مدتی تحت مدیریت جهاد دانشگاهی تهران بود اما در طرح ساماندهی، این تالار با هدف تبدیل شدن به سینما گرفته شد و ما به ازای

به گزارش قائم آنلاین، دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو ، با بیان این‌که در این سالن پیش از این کانون فیلم فعالیت می‌کرده است، اظهار کرد: البته سالن مذکور تا مدتی تحت مدیریت جهاد دانشگاهی تهران بود اما در طرح ساماندهی، این تالار با هدف تبدیل شدن به سینما گرفته شد و ما به ازای آن واحدی داده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان این‌که هم‌اکنون در حال رایزنی مسایل مالی برای تجهیز این تالار هستیم، افزود: براساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود این سینما در ترم آینده راه‌اندازی شود.

وی همچنین از ایجاد شعبه صنایع فرهنگ و فناوری‌های نرم خاص دانشجویان علوم انسانی در پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: این کار برای نخستین بار انجام می‌شود و در این راستا با همکاری پارک علم و فناوری دانشجویان علوم انسانی برای کسب و کار حوزه نرم تربیت می‌شوند.

دکتر سرسنگی با بیان این‌که اولویت‌های حوزه فرهنگی دانشگاه تهران در سال ۹۸ در چند محور خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: از موضوعات مهم پر کردن اوقات فراغت دانشجویان است چون معتقدیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در اوقات فراغت آن‌ها رخ می‌دهد از این رو اوقات فراغت باید به نحوی طراحی شود که متناسب با سلیقه فرد به بهترین شکل ممکن پر شود.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل پخش فیلم، تئاتر، برگزاری جشنواره‌های مختلف، فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی را از این قبیل برنامه‌ها دانست و گفت: امسال برای نخستین بار طرح توسعه ورزش همگانی به صورت جدی در دانشگاه تهران اجرا شد که به موجب آن دانشجویان می‌توانند از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ (پیش از آغاز کلاس) فعالیت‌های بدنی داشته باشند و در ورزش همگانی شرکت کنند که البته برای این منظور ایستگاه‌های متعددی هم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران توجه به بحث کارآفرینی را از دیگر نکات حائز اهمیت برای پر کردن اوقات فراغت برشمرد و افزود: همواره می‌کوشیم دانشجویان را با تفکر و فرهنگ کارآفرینی آشنا کنیم تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در جامعه نقش آفرینی داشته باشند در همین راستا قراردادی با سازمان فنی حرفه‌ای منعقد شده است که با گذراندن دوره‌های مهارتی گواهی معتبر بین‌المللی کسب کنند.

سرسنگی توجه ویژه به مقوله کتابخوانی با هدف افزایش سرانه مطالعه را از دیگر برنامه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان عنوان و خاطرنشان کرد: به کمک تیمی برنامه‌هایی طراحی شد تا به صورت هفتگی برنامه‌هایی در حوزه کتابخوانی از قبیل نقد و بررسی کتاب و دعوت از نویسندگان و… اجرا شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم از این‌جهت فعالیت سیاسی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، بنابراین حمایت از فعالیت‌های سیاسی، توسعه فعالیت سیاسی با محوریت انتخابات از دیگر برنامه‌های این معاونت برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه تهران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به انتشار نخستین فراخوان جذب باشگاه دانش‌آموزی جهت آمادگی بیشتر دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه تصریح کرد: در مرحله نخست راه‌اندازی این باشگاه، دانش‌آموزان از مقطع دوم متوسطه جذب این باشگاه می‌شوند و البته برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار و با استطاعت مالی اندک سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 5 =