کد خبر : 208132
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

پایان کار چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف

پایان کار چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش قائم آنلاین، چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی از سوی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علم و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار شد. در ابتدای این برنامه مهندس هادی اسدی، رییس

به گزارش قائم آنلاین، چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی از سوی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علم و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مهندس هادی اسدی، رییس کمیته اجرایی جشنواره گفت: دانشگاه صنعتی شریف اتفاق بزرگی را در نوآوری رقم زده است و در دل شرکت‌های بزرگ نفوذ می‌کند و توسعه محصول جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد و فرآیند ثبت ایده را پیش می‌برد.

رییس کمیته اجرایی این رویداد گفت: یکی از کارهای مهمی که در این راه انجام داده‌ایم مستندسازی است و شرکت‌های بزرگی از این طرح استقبال کرده‌اند.

وی به مزیت‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: ایجاد جایگاه ویژه اقتصادی در بازار، کمک به ایجاد فرآیندهای نوآوری محصول مشتری محور و دریافت گزارش بررسی فرآیند نوآوری محصول از جمله مهم‌ترین این مزیت‌ها بود.

اسدی در ادامه به فرآیند اجرایی جشنواره نیز گذری انداخت و افزود: رصد بازار توسط تیم اجرایی، ارسال کاربرگ‌های عادی ارزیابی تولید، برگزاری جلسات ارزیابی حضوری برای شرکت در جشنواره و ارسال گزارش بازخورد محصول از اقدامات انجام شده در چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی بود.

در ادامه این جشنواره دکتر سید محمد صاحب کار خراسانی، رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان طی سخنانی گفت: برنامه ویژه‌ای برای اقبال بیشتر شرکت‌های نوپا که عمدتا تیمی جوان و پویاست و ایده نوآور دارد، داریم تا زمینه اتصال این شرکت‌ها را به شرکت‌های بزرگ کشور فراهم آوریم و به همین منظور سامانه تبادل را راه اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: مهم‌ترین کاری که در سطح ملی باید انجام دهیم بهبود محیط است و بر همین اساس قانون شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کرده‌ایم و تسهیلی در این راه ایجاد شده است.

صاحب کار خراسانی به تاسیس صندوق حمایت از پژوهشگران، تعامل با حوزه مالیات کشور، سازمان تامین اجتماعی، گمرک و شهرداری اشاره کرد و افزود: با تعامل با این مراکز گام مهمی در جهت بهبود محیط برداشته‌ایم.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان خطاب به شرکت‌های داخلی گفت: همواره در سطح ابتکار کار کنید و سعی کنید سازمان خود را به یک سازمان نوآور بدل کنید.

در ادامه برنامه دکتر ملکی، دبیر علمی جشنواره و رییس پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف سخنانی را با موضوع اکوسیستم نوآوری با معرفی مدل پایه ارایه کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم نوآوری خوب اتفاق بیفتد نیازمند یک اکوسیستم هستیم.

ملکی در تعریف اکوسیستم افزود: شبکه‌ای از سازمان‌ها که ترکیب محصولات خدمات نوآورانه آن‌ها می‌تواند یک ارزش نهایی ایجاد کند را اکوسیستم می‌گوییم.

وی میزان وابستگی بین لایه‌های مختلف را یک لازمه مهم در اکوسیستم نام برد و افزود: نیازمند تحلیل وابستگی تک تک اجزای اکوسیستم هستیم.

دبیر علمی جشنواره به موضوع ریسک به عنوان یک آیتم مهم برای رسیدن به نوآوری اشاره کرد و افزود: مادامی که تک تک اجزای سیستم یک سطح ریسک خوبی را تحمل کنند امکان نوآوری ایجاد می‌شود.

در ادامه برنامه مهندس فرزین فردیس، عضو اتاق بازگانی تهران طی سخنانی با موضوع ماتریس نوآوری گفت: علت الزام ما برای اینکه باید در کشور به سراغ نوآوری برویم کاهش یافتن بودجه‌های نفتی کشور است و باید با هزینه بر روی نوآوری و جذب نیروی جوان در شرکت‌های خود نیاز به بودجه‌های دولتی خود را به حداقل کاهش دهیم.

وی گفت: فرهنگ و رفتار نوآورانه و نوع رابطه افراد با یکدیگر، زمینه موفقیت در هر سازمان را منجر می‌شود و عملکرد افراد و نیروی انسانی هر سازمان در مقایسه با بودجه عمومی دو برابر است.

وی در پایان تاکید کرد: خودمان را با دریافت جایزه در جشنواره‌ها گول نزنیم و نوع نگاهمان را تغییر دهیم و به نوآوری با چشم های باز نگاه کنیم.

در ادامه این برنامه دکتر محمد ناطق، رییس کمیته ارزیابی و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره طی سخنانی به ارائه گزارشی در مورد چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی پرداخت.

ناطق به مدل مرجع نوآوری محصول هم گذری انداخت و افزود: ویژگی این مدل نوآوری از بازار به بازار است و این مدل از نقطه بازار شروع شده و به نقطه بازار هم ختم می‌شود.

وی به چالش‌های کلیدی در ارزیابی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: فقدان توسعه بانک ایده منسجم، ضعف در تحلیل داده‌ها در بانک ایده، افزایش کمیت و کیفیت ایده و…از جمله مهم ترین این چالش هاست.

در ادامه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی پنل تخصصی با حضور مدیر عاملان برخی از شرکت‌های بزرگ کشور برگزار شد.

در خاتمه چهارمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی ۲۲ محصول فناور معرفی و با اهدای لوح زرین و تقدیرنامه از آن‌ها تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 12 =