کد خبر : 207992
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

برگزاری جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی کشور در اسفندماه

برگزاری جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی کشور در اسفندماه

به گزارش قائم آنلاین، محسن حاجی میرزایی در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: پیشرفت به عنوان دغدغه مشترک و عمومی مورد مطالعه اندیشمندان در دهه‌های مختلف قرار گرفته است تا رمزگشایی از چگونگی پیشبرد اهداف در جهت پیشرفت حاصل شود. بعضی‌ها به تناسب پیشرفت‌هایی که داشته‌اند دارای رمز و رازی هستند و باید این

به گزارش قائم آنلاین، محسن حاجی میرزایی در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: پیشرفت به عنوان دغدغه مشترک و عمومی مورد مطالعه اندیشمندان در دهه‌های مختلف قرار گرفته است تا رمزگشایی از چگونگی پیشبرد اهداف در جهت پیشرفت حاصل شود. بعضی‌ها به تناسب پیشرفت‌هایی که داشته‌اند دارای رمز و رازی هستند و باید این رمز و رازها مورد واکاوی قرار گیرد.

وی افزود: خداوند برگزیده‌ترین انسان هستی را برای این مأموریت فرستاده تا آدم‌ها را متحول کند و این رمزگشایی تحول از فرهنگ دینی ما است. امروز به باور قطعی رسیده‌اند که هیچ تحول پایداری را نمی‌توان سراغ گرفت مگر اینکه تحول در جریان یادگیری جامعه ایجاد شود. امروز جامعه ما را مدارس دیروز ساخته‌اند و فردای جامعه را مدارس امروز می‌سازند.

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر نهاد اقتصاد، سیاست، تعلیم و تربیت با کاستی و فراز و نشیب‌هایی همراه می‌شود باید رد آن را در نظام پیدا کرد. افراد جامعه باید گونه دیگری بیاموزند تا به گونه دیگری عمل کنند. اگر تصویر روشنی از جامعه‌ای داشته باشیم باید مدارس آن را مورد واکاوی قرار دهیم که چگونه آموزش می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یادگیری نقطه انباشت اطلاعات نیست، افزود: یادگیری وجوهی دارد که یک وجه آن یادگیری برای دانستن است و بخش دیگر برای عمل کردن و زیستن است. یادگیری باید انسان را به موجودی تبدیل کند که قدرت ایستادگی بر روی پاهای خود را داشته باشد و بتواند در جامعه خود نقش‌آفرینی کند. اگر این رویه شکل نگیرد یادگیری اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: یادگیری یعنی آن چیزی که افراد را از استیصال نجات می‌دهد و آن‌ها را از انزوا خارج می‌کند بنابراین این محلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و آن را به صورت دقیق به اجرا بگذاریم. ممکن است بتوانیم چهره شهرها را تغییر دهیم و خیابان‌ها و کارخانه‌ها را بسازیم اما چهره واقعی تحول را باید در یادگیری انسان‌ها دنبال کنیم.

حاجی میرزایی تأکید کرد: وقتی ظرفیت‌های درونی ایجاد شد جامعه به پیشرفت و توسعه دست پیدا می‌کند و جامعه‌ای که در تغییرات خود باختگی و درمان نمی‌شود اقدامات موثری در آن شکل می‌گیرد. آموزش و پرورش باید با شوراها تعامل و هماهنگی لازم را داشته باشند و به دنبال ایجاد یک چشم‌انداز مشترک با همکاری‌های مشترک داشته باشند. معتقدیم اگر آموزش و پرورش پیوند با سایر بخش‌ها داشته باشد می‌تواند دانش‌آموزان نخبه‌ای پرورش دهد. هدف عمده ما ایجاد آرامش است و شوراها به دلیل موقعیت مدیریت شهری می‌توانند در تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار باشند.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها اختیارات خوبی دارند و نمایندگان شهر و روستا در این شوراها می‌توانند حضور داشته باشند و نقش کلیدی و راهبردی ایفا کنند، افزود: شورای عالی استان‌ها مهم‌ترین نهاد قانونی است که اختیارات و مسئولیت‌های مختلفی دارد و مدیریت شهری را به مدیریت ملی پیوند می‌دهد. بخش مهمی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فرهنگی هستند و برای ایجاد یک جامعه بهتر باید از این ظرفیت گسترده بهره گرفت.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش و شورای عالی استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند، تفاهم‌نامه‌ای که قبلا وجود داشته اما امروز در جهت بهره‌گیری بهتر مورد بازنگری قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مجلس تصویب شده که دشمن‌شناسی در کتب درسی آموزش داده شود و روند اجرایی این مصوبه چگونه است؟ گفت: در حال حاضر مراحل تولید کتاب درسی فرایند کندی دارد اما قطعا همه احکام در دستور کار ما و در جریان تألیف کتب درسی وجود دارد.

وی در خصوص مهارت‌آموزی دانش‌آموزان نیز گفت: ۳۵ درصد دانش‌آموزان در بخش کارودانش و فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند و در هدف‌گذاری و برنامه‌ای که پیش رو داریم مقرر شده این میزان به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. ۵۰ درصد مابقی نیز حتما باید در دوره‌های تحصیلی یک مهارت را کسب کنند تا در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

حاجی میرزایی درباره برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور نیز گفت: تا پایان سال جاری مدارس خشت و گلی جمع‌آوری می‌شوند. در تمام کشور مدارس خشت و گلی در حال حاضر جمع‌آوری شده و تنها در سیستان و بلوچستان تعدادی از این مدارس باقی مانده که در اوایل اسفند جشن برچیده شدن این مدارس را برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − یک =