کد خبر : 207996
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام درویشیان  رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از اداره کل بنادر و گمرکات استان بوشهر در جریان توضیحات سیاوش ارجمندزاده مدیر کل بنادر و دریانوردی و بهروز قره بیگی مدیر کل گمرک بوشهر توضیحاتی در خصوص سابقه بندر بوشهر، وضعیت فعلی و طرح‌های توسعه‌ای این بندر، وضعیت گمرکات

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام درویشیان  رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از اداره کل بنادر و گمرکات استان بوشهر در جریان توضیحات سیاوش ارجمندزاده مدیر کل بنادر و دریانوردی و بهروز قره بیگی مدیر کل گمرک بوشهر توضیحاتی در خصوص سابقه بندر بوشهر، وضعیت فعلی و طرح‌های توسعه‌ای این بندر، وضعیت گمرکات بوشهر و میزان صادرات و واردات از این بندر قرار گرفت.

درویشیان در ادامه سفر به شهرستان عسلویه، ضمن بازدید از فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، با مدیران صنعت نفت و گاز منطقه پارس جنوبی دیدار کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و با ابلاغ سلام گرم رئیس قوه قضاییه گفت: تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی از نگاهی دیگر می‌تواند یک فرصت و نعمت برای کشور باشد تا اقتصاد کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود.

وی با تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تکیه بر توان داخلی باید مهمترین راهبرد صنعت نفت و گاز کشور باشد. در این سال‌ها در هر حوزه‌ای که موفقیت به دست آوردیم به دلیل نگاه به داخل و اعتماد به جوانان متخصص و انقلابی بوده است.

درویشیان یکی از چالش‌های جدی منطقه عسلویه را موضوع آلایندگی هوا دانست و افزود: در برخی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل عدم فراهم آوردن شرایط صادرات گاز LPG علی رغم امکان آن با وجود تاسیسات موجود همجوار، با عدم النفع روزانه حدود یک میلیون دلار مواجه هستیم. این گاز غالباً به خط تزریق می‌شود و در مواردی در فلرها سوزانده می‌شود که سوختن گازها علاوه بر ایجاد خسارت ناشی از عدم‌النفع به بیت‌المال، باعث ایجاد آلودگی هوا و صدمه به محیط زیست نیز می‌شود و پیگیری این موضوع در دستور کار بازرسی کل استان قرار دارد.

در ابتدای این نشست نیز هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی توضیحاتی در خصوص جایگاه این شرکت در اقتصاد ملی و منطقه ای، میدان مشترک پارس جنوبی، میزان ذخایر میعانات گازی، تاثیر شرایط بین المللی و تحریم‌ها بر توسعه پارس جنوبی و … ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + هفت =