کد خبر : 207727
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
-

کنگره مردمی سودان: دیدار رئیس شورای انتقالی با نتانیاهو به اعتبار سودان لطمه می‌زند

کنگره مردمی سودان: دیدار رئیس شورای انتقالی با نتانیاهو به اعتبار سودان لطمه می‌زند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیاالیوم، حزب کنگره مردمی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیدار میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا ضربه به موضع مردمی سودان است که همواره پشتیبان و حامی مسأله فلسطین در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی بوده است. در این

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیاالیوم، حزب کنگره مردمی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیدار میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا ضربه به موضع مردمی سودان است که همواره پشتیبان و حامی مسأله فلسطین در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی بوده است.

در این بیانیه آمده است، دیدار میان نتانیاهو و البرهان تنها ضربه به مسأله فلسطین و بدنامی سودان و مواضعش در دفاع از حقوق مشروع ملت فلسطین و مخالفت با توطئه‌ها علیه جهان عرب و مسلمانان است.

حزب کنگره مردمی سودان در ادامه این بیانیه با دیدار مذکور به شدت اعلام مخالفت کرده و آن را مغایر با موضع دولت‌ها و ملت سودان و ارزش‌ها و اصول این ملت دانست که همواره حامی مسأله فلسطین هستند.

این حزب در بیانیه‌ای از شورای انتقالی سودان خواست هرچه سریع‌تر از این موضع که با وجدان و کرامت مردم سودان منافات دارد، اعلام برائت کند.

حزب کنگره مردمی سودان همچنین در این بیانیه از دولت مدنی خواست درباره این مسأله سرنوشت‌ساز موضع قاطعانه اتخاذ کند و از گروه‌های مختلف سیاسی نیز خواست یک موضع ملی اتخاذ کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا، ساطع حاج از رهبران حزب الناصری و ائتلاف آزادی و تغییر سودان نیز دیدار البرهان و نتانیاهو را محکوم کرده و گفت، این دیدار بدون رایزنی با دولت سودان صورت گرفته است.

وی افزود، دیدار البرهان با نتانیاهو به منزله خروج از این دولت است که پس از انقلاب شکل گرفته است به ویژه اینکه این اقدام برای آینده سیاسی سودان و منطقه بسیار خطرناک است.

حاج ادامه داد، رژیم صهیونیستی در نگاه سودان بازیچه دست آمریکا در راستای منافع پروژه امپریالیسم به منظور تجزیه منطقه عربی و غارت منابع آن است. سودان درباره رژیم صهیونیستی تجارب فراوانی دارد از جمله اینکه هنگامی که اسرائیل در تبدیل شدن سودان در سال ۲۰۱۱ به دو کشور دست داشت و در حال حاضر هم تلاش می‌کند کشور سومی را در غرب سودان تشکیل دهد.

وی تأکید کرد، کابینه دولت بیانیه روشنی صادر و در آن اعلام کرده که دیدار میان البرهان و نتانیاهو بدون آگاهی آن صورت گرفته و اکنون نیز پیرامون این دیدار تشکیل جلسه می‌دهد بعد از آن هم شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر و کابینه جلسه خواهند داشت.

منابع سودانی اعلام کردند که نتانیاهو و عبدالفتاح البرهان در کامپالا با نظارت رئیس جمهوری اوگاندا دیدار کردند و در جریان آن به بررسی آغاز عادی‌سازی روابط و منافع مشترک پرداختند. دیداری که محکومیت فلسطینی‌ها و مقامات و گروه‌های سودانی را در پی داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + بیست =