کد خبر : 207512
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

گرانی ۴ میلیونی قیمت خودرو در یک روز!

گرانی ۴ میلیونی قیمت خودرو در یک روز!

به گزارش قائم آنلاین، حدود دو سال است که قیمت خودرو جهش کرده و طی این مدت هم بارها و بارها شاهد افزایش بدون دلیل قیمت خودرو بوده‌ایم. البته رضا رحمانی، وزیر صنعت دوسال پیش اعتقاد داشت اگر قیمت خودروهای کارخانه با اختلاف پنج درصدی حاشیه بازار به فروش برسد، بازار به‌طور کلی تعدیل شده

به گزارش قائم آنلاین، حدود دو سال است که قیمت خودرو جهش کرده و طی این مدت هم بارها و بارها شاهد افزایش بدون دلیل قیمت خودرو بوده‌ایم. البته رضا رحمانی، وزیر صنعت دوسال پیش اعتقاد داشت اگر قیمت خودروهای کارخانه با اختلاف پنج درصدی حاشیه بازار به فروش برسد، بازار به‌طور کلی تعدیل شده و شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

با این وجود و با اجرای طرح وزیر صنعت، کاهش قیمتی رخ نداد تا او طی راهکار دیگری اعلام کند با افزایش تولید خودرو می‌توان بر گرانی‌های این صنعت غلبه کرد! اما در روزهای اخیر و علی‌رغم اعلام افزایش تولید خودرو شاهد گرانی چشمگیر خودرو هستیم.

این گرانی در حدی بوده که تنها در یک روز (حدفاصل شنبه تا یکشنبه هفته جاری) قیمت خودروها به طور میلیونی افزایش یافته، چنانچه قیمت «رانا»، یک میلیون تومان؛ «تیبا»، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان؛ «دنا» و «تندر پلاس دنده‌ای»، دو میلیون تومان؛ «پژو ۴۰۵»، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «پژو ۲۰۰۸»، چهار میلیون تومان افزایش داشتند.

این افزایش قیمت محدود به خودروهای فوق نیست اما مقایسه قیمت همین خودروها با هفته گذشته (یعنی یکشنبه هفته جاری نسبت به یکشنبه هفته قبل) نشان می‌دهد قیمت «رانا»، شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ «تیبا»، پنج میلیون و۴۰۰ هزار تومان؛ «دنا» و «تندر پلاس دنده‌ای» ۹ میلیون تومان، «پژو۴۰۵» هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و «پژو۲۰۰۸»۳۰ میلیون تومان گران شده‌اند!
این افزایش قیمت‌ها در شرایطی رخ داده که هیچ‌یک از متغیرهای اثرگذار بر قیمت خودرو تغییری نکرده است. از طرفی نرخ ارز همچنان در محدود ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده – و حتی روز گذشته حدود ۱۰۰ تومان کاهش داشته- و از طرف دیگر وضعیت تولید و قطعه‌سازی نیز – به گفته وزیر صنعت- بهتر شده است.

جالب اینجاست که با افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی می‌شد که قیمت خودروها حداقل به میزان اندکی کاهش یابد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه برعکس شد! قیمت خودروها به طور افسانه‌ای بالا رفته و انگار تنها تاثیر اصلاح نسبی قیمت بنزین پیشی گرفتن نرخ پژو دوگانه‌سوز ۴۰۵ از پژو slx بوده است!

با توجه به غیرمنطقی بودن این افزایش قیمت‌ها، این سوال برای مردم وجود دارد که چه دستی پشت پرده این گرانی‌ها است؟ الان خیل عظیم مردم توان خرید خودرو ندارند و این گرانی‌ها، این فرض را در ذهن تقویت می‌کند که احتمالا برخی می‌خواهند مردم ماشین نداشته باشند. در حال حاضر که هیچ مسئله اقتصادی رخ نداده و حتی می‌توان گفت اتفاقات رخ داده به نوعی در جهت کاهش قیمت بوده است، باید پرسید وزارت صنعت و مسئولان دولت در حال حاضر دقیقا مشغول چه کاری هستند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 5 =