کد خبر : 207584
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
-

ساماندهی ۱۷۴ گلزار شهدای مازندران با کمک بسیج سازندگی

ساماندهی ۱۷۴ گلزار شهدای مازندران با کمک بسیج سازندگی

به گزارش قائم آنلاین، همزمان با دهه مبارک فجر آئین آغاز عملیات ساماندهی ۲۸ گلزار مطهر شهدای شهرستان ساری بصورت همزمان برگزار شد. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ا … دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: شهدا به کشور ما عزت و امنیت بخشیدند و آسایش

به گزارش قائم آنلاین، همزمان با دهه مبارک فجر آئین آغاز عملیات ساماندهی ۲۸ گلزار مطهر شهدای شهرستان ساری بصورت همزمان برگزار شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ا … دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: شهدا به کشور ما عزت و امنیت بخشیدند و آسایش ما مرهون خون پاک و مطهر شهیدان والامقام این سرزمین است.

مظلومی افزود: مزار شهدا محل توسل و پند گرفتن از سیره شهدا است.وی ساماندهی مزار شهدا را یک نگاه اعتقادی دانست و اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا موحب تلطیف روح انسان و انس با بهترین فرزندان این مرزو بوم است که از جان خویش گذشتند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: شهدا به همه آحاد جامعه تعلق دارند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و هر کسی که در این راستا قدم بردارد از اجر معنوی برخوردار می شود.

مظلومی با اشاره به اینکه مازندران دارای هزار و ۶۱۳ گلزار شهدا است اظهار کرد: این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پراکندگی گلزار، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۹ درصد گلزارهای شهدا  و ۵۶ درصد مزار شهدا در مازندران تاکنون ساماندهی شده است افزود: در شیوه ساماندهی گلزار شهدا از طرح هایی استفاده می کنیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری و بخش نامه بنیاد مرکز باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: ۱۲۴ گلزار تک مزاری در سال گذشته با پیمانکاری بسیج سازندگی و محوریت بنیاد شهید در قالب تفاهم نامه ساماندهی شد.

مظلومی گفت: با همکاری بسیج سازندگی ( امضای تفاهم نامه) ساماندهی ۱۷۴ گلزار برای سال جاری پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از همه دستگاهها و ادارات انتظار می رود باید در جهت تحقق این امر معنوی مشارکت همه جانبه ای داشته باشند.

این مراسم بصورت نمادین در گلزار شهدای مشترک روستاهای آبمال و کردخیل از بخش رودپی شمالی شهرستان ساری باحضور خانواده معزز شهدا و جمعی از ایثارگران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، امام جمعه فرح آباد ساری، اصغری معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاداستان ،زیبافر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساری و مردم شهید پرور در گلزار شهدای  مشترک این دو روستا برگزار شد.

این روستا دارای ۵ شهید والامقام است که یکی از شهدا در گلزار شهرستان ساری آرمیده است.

گفتتی است ساماندهی این گلزارها طی تفاهم نامه فی مابین بنیاد شهید وامور ایثارگران و بسیج سازندگی استان انجام خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

زیبافر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساری گفت: با آغاز ساماندهی این گلزارها، باقی مانده گلزارهای ساماندهی نشده تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 4 =