کد خبر : 207582
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
-

حضور فیلم‌ساز مازندرانی در جشنواره فیلم فجر

حضور فیلم‌ساز مازندرانی در جشنواره فیلم فجر

به گزارش قائم آنلاین، آذر محمودی در گفت و گو ، با اشاره به اکران فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران اظهار کرد: اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در تهران از ۱۵ لغایت ۲۱ بهمن ماه با ۱۳ فیلم و ۲۱ اکران در سینما سپهر ساری برگزار می شود. وی

به گزارش قائم آنلاین، آذر محمودی در گفت و گو ، با اشاره به اکران فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران اظهار کرد: اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در تهران از ۱۵ لغایت ۲۱ بهمن ماه با ۱۳ فیلم و ۲۱ اکران در سینما سپهر ساری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره پنج سال متوالی است که در ساری برگزار می شود، عنوان کرد: در دو منطقه استان همه ساله برگزار می‌شد که امسال با وجود رایزنی ها هنوز نتوانستیم برای منطقه چالوس تایید اکران را بگیریم.

مدیر انجمن سینما جوان استان مازندران از ۱۳ فیلم در بخش پروانه ها خبر داد و اظهار کرد: به منظور استفاده کودکان و نوجوانان از سینما اکران صبح ویژه این گروه سنی است که رایگان می توانند با خانواده به تماشای فیلم ها بیایند.

محمودی تصریح کرد: فیلم ها بیشتر با موضوعیت دفاع مقدس و خانواده است، مضمون پشت جنگ برای خانواده مدنظر گرفته شده و نگاه کارگردان به زنان و فیلم های اجتماعی بوده است؛ از روز گذشته که فروش فیلم آغاز شده است، استقبال نسبتا خوبی داشتیم.

وی از حضور فیلم ساز مازندرانی در جشنواره نام برد و افزود: فیلم درخت گردو از محمدحسین مهدیان تنها نماینده استان مازندران در فیلم فجر است.

مسئول برگزاری فیلم فجر در استان بزرگترین مشکل فیلمسازان را مساله مالی و بودجه دانست و خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی پرتالی تشکیل داده تا با توجه به سابقه کار و فیلم نامه بودجه ای برای فیلم بودجه ای درنظر می گیرد و این باعث ساختارمند شدن فیلم ها می‌شود و اگر ادامه داشته باشد یکی از بزرگترین دغدغه های فیلمسازان را کم می کند.

محمودی ادامه داد: فیلمسازان برای تولید خرج می کنند در حالی که بودجه به جیبشان برنمی گردد، با این رویه می‌تواند فیلم سازی را شغل ببیند و از دغدغه های مالی شان کم شده و به پتانسیل و محتوای فیلم انرژی بیشتری می گذارند.

وی راه اندازی سینما سیار جهت ارتقای سطح سینمای استان را مفید دانست و افزود: دو ساعت در هفته را اداره ارشاد اختصاص به سینما می دهد تا در شهرها و روستاهای فاقد سینما، افراد از دیدن فیلم لذت ببرند واز این ظرفیت استفاده کنند.

مدیر انجمن سینما جوان مازندران در پایان گفت: در شهرهای گلوگاه، نکا، تنکابل، محمودآباد، نشتارود، نور، امیرکلا، چهاردانگه، آلاشت، شیرگاه، زیرآب و…سینما سیار دایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =