کد خبر : 207316
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
-

۴ حرکت اصلاحی برای ناهنجاری “زانوی خم”

۴ حرکت اصلاحی برای ناهنجاری “زانوی خم”

به گزارش قائم آنلاین، دراین ناهنجاری شخص روی پنجه راه می‌رود و پاشنه پا با زمین درتماس نیست، به ایـن عارضـه پاچنبری نیز می‌گویند. علل به وجود آمدن عارضه مربوطه متفاوت بودن طول پاها، کوتاهی عضلات خم کننده ران به ویژه عضله سوئز خاصره‌ای، کوتاهی عضلات خم کننده زانو(همسترینگ) و ضعف عضلات خم کننده پا

به گزارش قائم آنلاین، دراین ناهنجاری شخص روی پنجه راه می‌رود و پاشنه پا با زمین درتماس نیست، به ایـن عارضـه پاچنبری نیز می‌گویند. علل به وجود آمدن عارضه مربوطه متفاوت بودن طول پاها، کوتاهی عضلات خم کننده ران به ویژه عضله سوئز خاصره‌ای، کوتاهی عضلات خم کننده زانو(همسترینگ) و ضعف عضلات خم کننده پا است. همچنین از جمله عوارض این ناهنجاری شامل ظاهرناخوشایند، خستگی زودرس، ‌ایجاد عوارض ثانویه مانند لوردوز و کیفوز، کوتاهی قد و ضعف عضله چهارسررانی است.

حرکات اصلاحی مورد نظر به منظور بهبود وضعیت ناهنجاری زانوی خم را در چهار مورد می‌توان عنوان کرد، ابتدا اینکه اگر کوتاهی یک پا عامل این ناهنجاری باشد، با رفع کوتاهی (به وسـیله کفـی کفـش یا عمـل جراحـی) این ناهنجاری اصلاح می شود.

دوم اینکه اگر علت زانوی خم، کوتاهی سوئز خاصره‌ای باشد، رفع کوتاهی این عضله باعث اصلاح ناهنجاری خواهـد شد، ‌ بنابراین به پشت دراز بکشید یک پا را روی شکم جمع کنید و با دست پای دیگر را با زانوی صاف روی میز ثابت کرده، دراین حالت تا آنجا که ممکن است زانوی خم شده را به شکم نزدیک نمایید.

مورد سوم نیز اینگونه است که اگر علت زانوی خم کوتاهی عضلات همسترینگ باشد این عضلات باید تحت کشش قرارگیرنـد، کشـش می تواند با استفاده از برخی حرکات انجام شود؛ اینگونه که درحالت ایستاده به سمت جلو خم شوید یا به پشت خوابیده مچ پا را با استفاده از پارچه گرفته و تا آن‌جا که ممکن است به تنه نزدیـک کنیـد و توجه داشته باشید که زانـو نباید خم شود.

آخرین حرکت اصلاحی نیز این‌گونه است که اگر عضله چهار سررانی ضعیف است، تقویت این عضله به اصلاح ناهنجاری کمک می کند، بنابراین شخص به پهلو خوابیده پارچه ای را به پای شخص می بندیم و با استفاده از پارچه در مقابل بـاز کـردن زانومقاومت ایجاد می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 18 =