کد خبر : 207330
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

نماینده پیشین مجلس: با رد صلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان دچار آسیب شده‌اند

نماینده پیشین مجلس: با رد صلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان دچار آسیب شده‌اند

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم نکو در گفت‌وگو ، در ارتباط با نحوه حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: انتخابات در دوره‌های گذشته بیش‌تر حول دو جریان سیاسی اصلی کشور، تحت عنوان اصلاح طلبان و اصولگرایان شکل گرفته بود و معمولا یکی از آن‌ها به جناح رقیب خودش غلبه پیدا می‌کرد. وی ادامه

به گزارش قائم آنلاین، ابراهیم نکو در گفت‌وگو ، در ارتباط با نحوه حضور جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: انتخابات در دوره‌های گذشته بیش‌تر حول دو جریان سیاسی اصلی کشور، تحت عنوان اصلاح طلبان و اصولگرایان شکل گرفته بود و معمولا یکی از آن‌ها به جناح رقیب خودش غلبه پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: در مقاطع مختلف مجلس شورای اسلامی، این دو جناح سیاسی در قالب فراکسیون های مختلف اقلیت یا اکثیرت بودن خود را نشان دادند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در انتخابات پیش رو باید بپذیریم مردم اشکالاتی را در هر دو جناح مشاهده کردند و رویکردشان در حمایت از آنان برای حضور در مجلس کمی متفاوت از گذشته خواهد بود. نه اینکه این دو جناح حذف شوند؛ بلکه مردم خواستار ایجاد اصلاحاتی در رویه‌ها و فعالیت هایشان هستند.

وی گفت: لازم به ذکر است که این تغیرات در درون دو جناح اصلی در حال شکل گیری است. احساس می شود این تغییر رویکرد می تواند برای آنان رای آور باشد. اگر اصلاح طلبان با روش قبلی در انتخابات آتی ظاهر شوند امکان موفقیتشان کم تر خواهد بود. اصولگرایان نیز با ادامه روش‌های گذشته نمی‌تواند پیروزی چشم‌گیری داشته باشند.

نکو سپس یادآور شد: در جبهه اصولگرایان شاهد هستیم مجموعه‌هایی فعالیت هایی جدیدی صورت داده اند. یک جریان به رهبری قالیباف با عنوان نواصوگرایان آغاز به کار کردند که با توجه به سر لیست بودن خود قالیباف شانس این جمع بیش‌تراز اصولگرایان سنتی است.

وی ادامه داد: شکل دیگری از این فعالیت‌ها را در طیف پایداری‌چی‌ها شاهد هستیم؛ آن‌ها هم تلاش خواهند کرد که بر موج انتخابات وارد سیاست شوند؛ راهکارشان این است که با انتقاد از دولت و لیست امید شانس خود را بیازمایند.

این فعال سیاسی گفت: طیف دیگری هم هست که خود را بیش تر به سمت احمدی تژاد و ترکیب آنان با اصولگرایان سنتی می‌داند. آن‌ها تلاش می کنند از نام احمدی‌نژاد و استناد به فعایلت‌های این مجموعه و کارنامه‌ای برای خود درست کنند.

وی در پایان گفت: باید بپذیریم اصلاح‌طلبیان به خاطر رد صلاحیت در نقاط مختلف کشور دچار آسیب شده‌اند و هنوز نتوانستند برای حضور درانتخابات آتی به جمع بندی برسند. من فکر می کنم در این دور از رقابت‌ها، سه طیف مذکور در میان اصولگرایان بسیار راحت تر از اصلاح‌طلبان خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =