کد خبر : 207381
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
-

تمدید مجوز شرکت‌های خدمات پس از فروش منوط به کسب امتیاز لازم

تمدید مجوز شرکت‌های خدمات پس از فروش منوط به کسب امتیاز لازم

به گزارش قائم آنلاین، سید جواد احمدی، معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در گردهمایی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه در گذشته اولویت این سازمان تامین بازار بود که محقق شده و در حال حاضر اولویت ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان است، اظهار کرد: در گذشته شرکت‌ها برای

به گزارش قائم آنلاین، سید جواد احمدی، معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در گردهمایی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه در گذشته اولویت این سازمان تامین بازار بود که محقق شده و در حال حاضر اولویت ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان است، اظهار کرد: در گذشته شرکت‌ها برای دریافت مجوز باید ثابت می‌کردند که توانایی ارائه خدمات پس از فروش را دارند، اما از سال گذشته خوداظهاری شرکت‌های خدمات پس از فروش برای دریافت مجوز کافی است، اما شرکت‌ها باید در مرحله ارائه خدمات درستی اظهاراتشان را به منصه ظهور بگذارند.

وی افزود: در سال گذشته مقرر شده بود ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش به تدریج ساماندهی و بعد از یک سال از تاییدیه ارزیابی انجام شود. بنابراین در حال حاضر کار شرکت‌های ارزیاب تقریبا شروع شده است.

احمدی با بیان اینکه تمدید مجوزهای خدمات پس از فروش منوط به این است که شرکت‌ها امتیاز لازم را در حوزه خدمات پس از فروش کسب کنند، تصریح کرد: بنابراین توصیه می‌کنم در فرصت باقی مانده شرکت‌هایی که تا زمان تمدید تاییدیه فرصت کافی دارند، حتما زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تعریف شاخص هایی برای ارزیابی این شرکت‌ها، گفت: در نهایت با توجه به امتیازی که شرکت‌ها کسب می‌کنند، ممکن است کلا تایید نشود، به صورت مشروط تایید شوند یا کاملا تایید شوند.

وی همچنین از آغاز صدور تاییدیه‌ها به صورت الکترونیکی برای تسهیل کار سامانه جامع گارانتی خبر داد و گفت که از امروز دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز قادر به استفاده و مشاهده این سامانه هستند.

به گفته این مقام مسئول در گام‌های بعدی در این سامانه رتبه‌بندی شرکت‌ها انجام می‌شود و شکایات مصرف کنندگان قابل ثبت خواهد بود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه ببینند خدمات کدام شرکت بهتر است و از بین آن‌ها انتخاب کنند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد که اصلاحیه ضوابط اجرای قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در دست تهیه است و احتمالا تا پایان سال تایید و ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =