کد خبر : 207127
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

مسدود شدن ۱۵۰ حلقه چاه تهران از امروز

مسدود شدن ۱۵۰ حلقه چاه تهران از امروز

به گزارش قائم آنلاین، محمد رضا بختیاری در گفت و گو ، با اشاره به اینکه تا ماهها پیش تامین آب تهران ۷۰ درصد از آبهای سطحی و ۳۰ درصد از آب های زیرزمینی صورت می گرفت گفت: با افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران و تصفیه آب ۲ و نیم متر مکعب در

به گزارش قائم آنلاین، محمد رضا بختیاری در گفت و گو ، با اشاره به اینکه تا ماهها پیش تامین آب تهران ۷۰ درصد از آبهای سطحی و ۳۰ درصد از آب های زیرزمینی صورت می گرفت گفت: با افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران و تصفیه آب ۲ و نیم متر مکعب در ثانیه در حقیقت موفق شدیم نسبت تامین آب تهران از ۷۰ درصد از محل آبهای سطحی را به ۸۰ درصد برسانیم.

به گفته وی،با این اقدام کیفیت آب جنوب با شمال تهران نیز از ۵۰ درصد به ۳۵ درصد کاهش می یابد.

بختیاری با بیان اینکه با افزایش تامین آب تهران از آبهای سطحی از امروز ۱۵۰ حلقه چاه آب تعطیل می شود ادامه داد:طرح جامع آب تهران که شامل برخی پروژه ها مثل رینگ آب تهران،افتتاح تصفیه خانه،خط انتقال آب طالقان به امیرکبیر خواهد بود که تا ۵ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: با اتمام طرح جامع آب،تهران در زمره ۴ شهر بزرگ دنیا به لحاظ جامعیت اجرای پروژه های آبی خواهد شد.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چرا مصرف آب شرب همواره صعودی است و چرا حساسیتی برای مدیریت مصرف آب دیده نمی شود اظهار داشت: جامعه هنوز حساسیت مناسبی نسبت به موضوع کم آبی و مدیریت مصرف پیدا نکرده است و دلیل آنهم تصور اشتباه از بابت بارش های امسال بوده است.

وی با بیان اینکه انگاره اشتباه از مناسب بودن بارش ها باعث شده تا مردم تصور کنند مشکل کم آبی مرتفع شده است گفت: مصرف آب تهران از ابتدای امسال بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب افزایش مصرف صورت گرفته است.

بختیاری خاطر نشان کرد:در حال حاضر کشورهای اروپایی ۲۰ درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می کنند و این در حالیست که بطور متوسط در کشور از ۸۵ درصد منابع آبی تجدیدپذیر استفاده می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + شش =