کد خبر : 207138
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

توقف مبارزه با قاچاق پوشاک همزمان با واردات مسافری از مناطق آزاد!

توقف مبارزه با قاچاق پوشاک همزمان با واردات مسافری از مناطق آزاد!

به گزارش قائم آنلاین، سعید قدیری  درباره دلایل توقف «طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق» گفت: اولین گام این طرح، در بهمن‌ماه ۹۷ کلید خورد اما متاسفانه از آبان ماه امسال یعنی همزمان با «بازار شب عید» و «شروع واردات با رویه مسافری از مناطق آزاد»، این طرح متوقف شده است، این در حالی

به گزارش قائم آنلاین، سعید قدیری  درباره دلایل توقف «طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق» گفت: اولین گام این طرح، در بهمن‌ماه ۹۷ کلید خورد اما متاسفانه از آبان ماه امسال یعنی همزمان با «بازار شب عید» و «شروع واردات با رویه مسافری از مناطق آزاد»، این طرح متوقف شده است، این در حالی است که قرار بود این طرح به‌طور مستمر و بلندمدت ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد از حجم زیاد پوشاک قاچاق در بازار کنونی شب عید عنوان کرد: انبارهای تولیدکنندگان مملو از پوشاک آماده فروش و بدون خریدار است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه گام اول طرح مبارزه با پوشاک قاچاق تا تیرماه ۹۸ مسکوت ماند، افزود: با وجود اینکه طرح از ابتدا با مقاومت‌هایی از سوی برخی اصناف و فرمانداری‌ها به بهانه اخلال در بازار روبه‌رو شد اما خوشبختانه با حمایت‌های مستقیم وزیر کشور، طرح در ابعاد گسترده‌تر و حتی در شهرستان‌ها ادامه پیدا کرد اما در ادامه و از آبان‌ماه سال جاری، طرح به طور کلی و ناگهانی متوقف شده است.

قدیری با بیان اینکه در گام اول این طرح با ۱۱۰ فروشگاه برندهای خارجی پوشاک برخورد به عمل آمد، توضیح داد: اجرا نکردن دستورالعمل‌های «ثبت و احراز نمایندگی برندهای خارجی» و «کدهای شناسه و رهگیری کالا» دو دلیل عمده تنبیه این فروشگاه‌های متخلف بود که در نهایت منجر به ضبط پوشاک قاچاق یا تعطیلی این واحدهای صنفی شد.

وی درباره حجم قاچاق پوشاک از مناطق آزاد هم عنوان کرد: از تمامی مناطق آزاد گزارش قاچاق داریم اما از مناطق جنوبی خصوصا قشم، اروند، کیش و چابهار گزارشات بیشتری مخابره می‌شود. قدیری افزود: از سوی دیگر در برخی از مناطق آزاد جنوبی، هنوز گمرک مستقر نیست که این واقعیت در عمل، کنترل و نظارت بر واردات کالا را با مشکل مواجه کرده است. لازم به ذکر است در حاشیه معضل مناطق آزاد، با قاچاق ته‌لنجی پوشاک هم به صورت دائمی مواجه هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =