کد خبر : 207158
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

آنروا: فلسطینی‌ها از طرح ترامپ شوکه شدند

آنروا: فلسطینی‌ها از طرح ترامپ شوکه شدند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریستین ساندرز، کمیسیونر موقت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو به سوالاتی درباره درخواست بودجه ۱.۴ میلیارد دلاری از آمریکا برای این نهاد که سال ۲۰۱۸ بودجه‌ای به میزان ۳۶۰ میلیون دلار از آمریکا را از دست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریستین ساندرز، کمیسیونر موقت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو به سوالاتی درباره درخواست بودجه ۱.۴ میلیارد دلاری از آمریکا برای این نهاد که سال ۲۰۱۸ بودجه‌ای به میزان ۳۶۰ میلیون دلار از آمریکا را از دست داد، پاسخ داد.

او گفت، آنروا یک آژانس سازمان ملل است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به حمایت و کمک به حدود ۵.۶ میلیون آواره فلسطینی در غزه، اردن، لبنان، سوریه، کرانه باختری از جمله قدس شرقی موظف است.

ساندرز درباره پیشنهاد اخیر ایالات متحده درباره اختلاف اسرائیل-فلسطین گفت: همانطور که دبیرکل به صراحت گفته است، فکر می‌کنم که هر طرحی باید یک طرح مذاکره‌ شده با همه طرفین درگیر باشد. بسیاری از فلسطینیان در وضعیت شوک و ناباوری به سر می‌برند. در روزهای آتی شاهد واکنش آن‌ها خواهیم بود.

آمریکا از ۲۰۱۸ تامین اعتبار برای آنروا را متوقف کرد و در اواسط ۲۰۱۹ برخی کشورها کمک مالی به آنروا را به حالت تعلیق درآوردند. کریستین ساندرز بار دیگر تکرار کرد آنروا یک سازمان بشردوستانه است.

او تاکید کرد: وظیفه ما ارائه کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی، از جمله با آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، امدادی و خدمات اجتماعی و کمک‌های اضطراری در مواقع بحران و درگیری است، تا زمانی که یک راه‌حل عادلانه و پایدار برای آوارگان فلسطینی وجود داشته باشد. می‌خواهیم به جامعه آوارگان فلسطینی اطمینان دهیم که علی‌رغم اقدامات برخی کشورها علیه آنروا که مبتنی بر حقایق نادرست بوده است، حقوق آن‌ها تغییری نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =