کد خبر : 206602
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
-

کولرآبی سلولزی یا کولرآبی پوشالی

کولرآبی سلولزی یا کولرآبی پوشالی

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بامین تهویه، با توجه به اینکه گفته می‌شود کولرآبی سلولزی بهتر از پوشالی است آیا صحیح است یا نه؟ آیا مقدار مصرف آب کولر پوشالی بیشتر از سلولزی است؟ آیا کولر سلولزی محیط را خنک‌تر می‌کند؟ کدام کولرآبی محیط را خنک‌تر می‌کند؟ کولر آبی سلولزی محیط را خنک‌تر می‌کند به

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام بامین تهویه، با توجه به اینکه گفته می‌شود کولرآبی سلولزی بهتر از پوشالی است آیا صحیح است یا نه؟ آیا مقدار مصرف آب کولر پوشالی بیشتر از سلولزی است؟ آیا کولر سلولزی محیط را خنک‌تر می‌کند؟

کدام کولرآبی محیط را خنک‌تر می‌کند؟

کولر آبی سلولزی محیط را خنک‌تر می‌کند به این دلیل که در کولر آبی پوشالی تخلخل پوشال‌ها یکسان نیست و میزان هوای عبوری از روی بستر پوشال در تمامی نقاط مساوی نیست لذا سطح مؤثر برای خنک کاری واقعی نیست.

در کولرآبی سلولزی ضخامت پد بکار رفته جهت خنک کاری بیشتر از پوشال است و چون به‌صورت صنعتی تولید می‌شود دارای بلوک‌های یکسان با تخلخل برابر در نقاط مختلف است لذا هنگامی‌که پد سلولزی خیس می‌شود دفرم نمی‌شود و در تمامی نقاط هوای عبوری از پد سلولزی یکسان است. ازاین‌رو سطح تماس پد سلولزی بیشتر از پوشال است.

در بسیاری از دستگاه‌ها پس از مدتی که از تعویض پوشال کولر آبی می‌گذرد پوشال‌ها نشست می‌کند و بالای دریچه بدون پوشال و باز می‌ماند لذا بدون مقاومت و تبادل گرما هوا را مستقیماً به داخل محل می‌فرستند زمانی که بدین‌صورت پوشال‌ها افت می‌کنند چون مقاومت در برابر عبور هوا صفر می‌شود بخش بیشتری از هوا از این قسمت وارد محیط می‌شود و عملاً از روی پوشال‌ها هوایی برای خنک کاری عبور نمی‌کند.

مصرف آب کولرآبی سلولزی بیشتر است یا کولرآبی پوشالی

مصرف آب کولر سلولزی بیشتر است. با توجه به افزایش تخلخل و خنک کاری بیشتر و تماس تمامی بخش‌های سلولز خیس شده با هوا می‌توان نتیجه گرفت که مصرف آب کولر سلولزی بیشتر از کولر آبی پوشالی است. چراکه میزان خنک کاری رابطه مستقیم به میزان تبخیر آب دارد.

جنس پد سلولزی کولرآبی

پد سلولز کولرآبی از نوعی کاغذ ساخته می‌شود که مقاوم در برابر رطوبت است و دارای شیارهای شورن و منظم در هر صفحه برای افزایش سطح تماس و انتقال حرارت و ایجاد نقطه اتصال به صفحات دیگر پد است.

مزایای پوشال در کولرآبی

۱. وزن سبک

۲. قیمت ارزان و عدم محدودیت ابعاد و اندازه

۳. عدم محدودیت دسترسی و تأمین

معایب پوشال در کولرآبی

۱. تغییر حالت پس از مدتی کارکرد

۲. پوسیدگی چوب به‌کاررفته در پوشال

۳. تخلخل ناهمسان

۴. ایجاد بوی بد پس از مدتی کارکرد

۵. پرتاب ذرات آب به بیرون

۶. عمر مفید پائین حداکثر ۱ سال

مزایای پد سلولزی

۱. توزیع یکنواخت آب‌وهوا

۲. سطح انتقال حرارت بالا

۳. مقاومت فیزیکی

۴. وزن سبک

۵. عدم پرتاب آب به بیرون دستگاه

۶. ضخامت یکسان

۷. عمر مفید بالا تا ۴ سال

۸. امکان تعویض آسان به‌صورت بلوکی

معایب پد سلولزی

افت فشار بالاتر به نسبت پوشال و قیمت اولیه بالاتر که البته با توجه به طول عمر پد سلولزی می‌توان آن را توجیه کرد.

نکته مهم در انتخاب ظرفیت کولرآبی

در انتخاب کولرآبی دقت کنید که ظرفیت به‌درستی محاسبه‌شده باشد. برای مثال در مواردی که طول کانال‌کشی یا تعداد زانویی‌ها در مسیر زیاد باشد هوادهی کولرآبی کم می‌شود لذا باید ظرفیت بالاتری را انتخاب کنیم تا میزان هوای مورد نیاز تأمین شود.
میزان هوادهی درج‌شده روی پلاک کولر مربوط به دور بالای آن است لذا جهت صرفه‌جویی در مصرف برق و صدای کمتر کارکرد و استهلاک کمتر، دستگاه با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید.
برای رسیدن به ظرفیت موردنیاز کولرآبی کافی است حجم فضا را در عدد ۲۰ ضرب کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

نور صنعت تجهیز یکشنبه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

عالی است
موفق باشید