کد خبر : 206575
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

پارلمان عراق: روسیه موافقت خود را با فروش اس- ۴۰۰ اعلام کرد

پارلمان عراق: روسیه موافقت خود را با فروش اس- ۴۰۰ اعلام کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، کریم علیوی، یکی از اعضای این کمیسیون در گفتگویی مطبوعاتی اظهار کرد: روسیه در جریان سفر فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق به مسکو، با فروش سامانه‌های پدافند هوایی اس- ۴۰۰ به عراق موافقت کرده و الفیاض این مساله را تایید کرد. به گفته

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، کریم علیوی، یکی از اعضای این کمیسیون در گفتگویی مطبوعاتی اظهار کرد: روسیه در جریان سفر فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق به مسکو، با فروش سامانه‌های پدافند هوایی اس- ۴۰۰ به عراق موافقت کرده و الفیاض این مساله را تایید کرد.

به گفته علیوی، دولت و کمیسیون امنیتی و دفاعی به ادعاهای دروغین آمریکایی‌ها در تجهیز ارتش عراق به سلاح و به روزرسانی آنها پی برده و تصمیم گرفتند برای تامین سلاح‌های پیشرفته مورد نیاز خود به ویژه در بخش دفاعی و در راس آنها اس- ۴۰۰ از روسیه کمک بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق افزود: الفیاض از طرف دولت برای آغاز گفتگوها با روسیه برای خرید اس- ۴۰۰ و دیگر سلاح‌ها مامور شد و فیاض نیز در همین راستا به مسکو سفر کرده و در آنجا موافقت رهبران روسیه را به دست آورد.

وی در ادامه گفت: این کمیسیون میزبان فیاض بود و او موافقت روسیه با فروش اس- ۴۰۰ به عراق را به اطلاع ما رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =