کد خبر : 206548
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر در مازندران و گلستان

ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر در مازندران و گلستان

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو ، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله، از آنجایی که تاکنون علت تلفات از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است، به موجب آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور،

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو ، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله، از آنجایی که تاکنون علت تلفات از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است، به موجب آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر در استانهای مازندران و گستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی از عمومی مردم استان مازندران خواست، از خرید و مصرف لاشه پرندگان وحشی جدا خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در چهارمین روز از پایش تالاب میانکاله، ۴۱۰۰ لاشه پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

این مسئول ادامه داد: نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر، هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده که به محض مشخص شدن، به اطلاع عموم خواهد رسید.

ابراهیمی ادامه داد: تیمی متشکل از دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست وارد منطقه شده  ودر حال بررسی علت و یا علل تلفات پرندگان مهاجر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: در جلسه با مسئولان  مقرر شد، هرگونه شکار پرندگان مهاجر در شرق استان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام و به منظور حفظ بهداشت و سلامت انسانی، فعالیت بازار عرضه پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز تا مشخص شدن علت دقیق تلفات، متوقف شود.

وی تاکید کرد: عملیات جمع آوری و دفن بهداشتی با حضور نیروهای محیط زیست و دامپزشکی در حال انجام است.

اعلام علت قطعی مرگ پرندگان میانکاله  توسط دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز گفت: علت قطعی مرگ پرندگان میانکاله پس از ارائه نتایج آزمایشگاهی توسط سازمان دامپزشکی کشور اعلام خواهد شد

سید حسین رضوانی تصریح کرد: پس از وقوع تلفات و گزارش توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، نمونه برداری های لازم از تلفات پرندگان در میانکاله توسط اکیپ های عملیاتی اداره کل دامپزشکی استان مازندران انجام و به مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده و تشخیص قطعی در  خصوص علت بروز تلفات غیر عادی پس از انجام آزمایشات تکمیلی لازم ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم ارائه نظر کارشناسی و علمی در خصوص تلفات غیر عادی در جمعیت پرندگان مهاجر آبزی در جزیره میانکاله، بررسی و اعلام قطعی نتایج آزمایشگاهی تنها از طریق سازمان دامپزشکی کشور جنبه قانونی داشته و هر گونه اظهار نظر در خصوص علت تلفات پرندگان در جزیره میانکاله توسط افراد یا نهادهای غیرتخصصی، غیر کارشناسی و غیر قابل قبول است.

رضوانی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع از کلیه رسانه های ملی و محلی که نسبت به پوشش اخبار یاد شده اقدام می کنند، درخواست می شود تا اخبار و گزارش های موثق و کارشناسی شده را صرفاً از طریق دامپزشکی مطالبه نموده و از انتشار اظهارنظرهای افراد غیر مسئول و یا نهادهای غیر تخصصی که بعضاً بر اساس گمانه زنی ها و نه مستندات علمی و آزمایشگاهی انجام می پذیرد، جداً خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: به محض ارائه نتایج قطعی آزمایشگاهی از سوی مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای سازمان دامپزشکی کشور، موارد در اولین فرصت از طریق مسئولین این سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 2 =