کد خبر : 206378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
-

پاکستان فعال حقوق بشر منتقد ارتش را دستگیر کرد

پاکستان فعال حقوق بشر منتقد ارتش را دستگیر کرد

به گزارش قائم آنلاین، جواد خان، افسر پلیس محلی اظهار کرد، “منظور پشتین”، رهبر جنبش “تحفظ پشتون پاکستان” به همراه شش تن دیگر در یورشی بامدادی در شهر پیشاور دستگیر شده‌اند. وی افزود، پشتین به اتهام سخنرانی ضد دولتی در تجمعات و تحریک به خشونت دستگیر شده است. این افسر پلیس اما جزییات بیشتری در

به گزارش قائم آنلاین، جواد خان، افسر پلیس محلی اظهار کرد، “منظور پشتین”، رهبر جنبش “تحفظ پشتون پاکستان” به همراه شش تن دیگر در یورشی بامدادی در شهر پیشاور دستگیر شده‌اند.

وی افزود، پشتین به اتهام سخنرانی ضد دولتی در تجمعات و تحریک به خشونت دستگیر شده است.

این افسر پلیس اما جزییات بیشتری در این زمینه بیان نکرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پشتین ۲۷ ساله رهبر “جنبش تحفظ پشتون” است که از میان اقلیت پشتون پاکستان سر برآورده و تجمع ده‌ها هزار تن را در پی داشته است. این گروه مدعی است که ارتش پاکستان همزمان با مبارزه با شبه‌نظامیان در مرز افغانستان، کمپینی برای ارعاب به راه انداخته است.

این گروه اظهار کرده است که کشتارهای فراقانونی، هزاران مورد ناپدید شدن و بازداشت‌ افراد از جمله تاکتیک‌های ارتش در این کمپین هستند.

محسن داور، قانونگذار پاکستانی که عضو این گروه است، دستگیری پشتین را تایید کرده است. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، پلیس پشتین را به شهری به نام “دیره اسماعیل خان” در نزدیک مرز افغانستان برده است. به گفته داور، پشتین ظاهرا به اتهام حضور در تجمعات ضددولتی دستگیر شده است.

حامیان پشتین در شبکه‌های اجتماعی دستگیری او را محکوم کرده‌اند. این در حالی است که گروهی دیگر با تحسین پلیس برای این دستگیری، پشتین را “خائن” دانسته‌اند.

ارتش پاکستان در عملیات خود در مبارزه با طالبان، در مناطق طایفه‌ای که اکثریت ساکنان آن از قوم پشتون هستند، بدون تبعیض و به طور گروهی اقداماتی تنبیهی انجام می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تخریب خانه‌های اعضای خانواده شبه‌نظامیان مظنون اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =