کد خبر : 206446
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

داستان اساطیری پیروزی نور بر تاریکی

داستان اساطیری پیروزی نور بر تاریکی

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام هژیرصنعت، مردم خورشید را، خورشید تازه و نو می‌انگاشتند و از این آیین‌ها، مراسم جشن و شادی فراهم می‌کردند و پیروزی نور را بر تاریکی گرامی داشته و جشن می‌گرفتند. روز زمان کار بود، روشنایی از خورشید می‌آمد و خورشید سرچشمه‌ی نور و گرما بود و چنین بود خورشید

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام هژیرصنعت، مردم خورشید را، خورشید تازه و نو می‌انگاشتند و از این آیین‌ها، مراسم جشن و شادی فراهم می‌کردند و پیروزی نور را بر تاریکی گرامی داشته و جشن می‌گرفتند.

روز زمان کار بود، روشنایی از خورشید می‌آمد و خورشید سرچشمه‌ی نور و گرما بود و چنین بود خورشید را مظهر میترا می‌دانستند، آن را دوست می‌داشتند و می‌پنداشتند که این همه از سوی یزدان می‌آید و از کارهای ایزدی است؛ اما زمانی که خورشید غروب می‌کرد، شب می‌آمد با تاریکی و تشویش و سرما. این همه را از کردار اهریمن می‌دانستند و می‌پنداشتند که در پشت این همه پدیده‌های زشت اهریمن ایستاده است.

بنابراین شادی ناشی از دیدن نور یک جنبه ذاتی و درونی انسان اولیه محسوب می‌شد و اکنون نیز پس از گذشتن هزاران سال همچنان طبع و سرشت انسان امروز مانند زندگی طبیعی اجدادش میل به روشنایی دارد و از تاریکی بیمناک می‌باشد.

به عبارتی پدیده خیر و شر و غلبه نور بر تاریکی در زندگی و ژن انسان مدرن امروزی نیز به ودیعه گذاشته‌ شده است.

انسان در دوره تکامل خود به‌تدریج روشنایی را از ساخت مشعل و چراغ پیه سوز شروع کرده و سپس با اختراع الکتریسیته آن را به مسیر جدیدی وارد کرده است.

در زندگی مدرن، انسان به‌شدت تحت تأثیر روشنایی قرار گرفته است. تمامی مناطق مسکونی به کمک الکتریسیته شب را به‌مانند روز روشن کرده و دیگر اثری از تاریکی دیده نمی‌شود.

در عصر حاضر انسان به‌خوبی می‌داند که جریان الکتریسیته می‌تواند به دلایل مختلف قطع شود و دوباره تاریکی بر همه‌جا مستولی شده و تمامی صنایع و دستگاه‌هایی که با الکتریسیته فعال می‌شوند از کارافتاده و ناکارا می‌شوند.

برای انسان امروز که وابسته به انرژی الکتریسیته می‌باشد، قطعی برق برای چند ثانیه نیز گران آمده و سیستم‌های حساس بسیاری را از کار می‌اندازد.

هژیر صنعت از دل چنین تاریخی پر ابهت و داستان گونه پا به عرصه وجود گذاشته تا به رسالت خود بر حفظ روشنایی و جلوگیری از خلل در زندگی مردم کوشش کند.

ارمغان هژیر صنعت حفظ روشنایی و جلوگیری از خلل در همه اموری است که به‌نوعی با جریان الکتریسیته در ارتباط می‌باشد.

دستگاه‌های یو پی اس، استابلایزر و شارژرهای هژیر صنعت را حتماً بیازمایید. ما حافظ شما در مقابل قطع برق و تاریکی هستیم!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 14 =