کد خبر : 205973
تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

لزوم گذر از ساخت سالن‌های چندمنظوره ورزشی

لزوم گذر از ساخت سالن‌های چندمنظوره ورزشی

به گزارش قائم آنلاین،  زیر ساخت های ورزشی از مدیریت بر توسعه و مشارکت جامعه به ورزش ارتباط مستقیم دارد؛ هرچه بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری ورزش بر مدار توسعه بچرخد، شاهد حجم بیشتر جامعه در ورزش هستیم. با وجود مشکلات فراوان زیرساخت های ورزشی، پرچم ورزش آمل در کشور و سکوهای بین المللی

به گزارش قائم آنلاین،  زیر ساخت های ورزشی از مدیریت بر توسعه و مشارکت جامعه به ورزش ارتباط مستقیم دارد؛ هرچه بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری ورزش بر مدار توسعه بچرخد، شاهد حجم بیشتر جامعه در ورزش هستیم.

با وجود مشکلات فراوان زیرساخت های ورزشی، پرچم ورزش آمل در کشور و سکوهای بین المللی همچنان بالا است و درصد زیادی از افتخارآفرینان کشورمان از این شهرستان هستند و بیش از ۳۰ مدال در صحنه های بین المللی از دستاوردهای ورزشکاران آملی است.

با توجه به اینکه ورزشگاه خاک خورده چمران سال ها است آینه دقی برای ورزشکاران است، اما زورش به همت بالای ورزشکاران نرسیده است.

۱۲ هزار ورزشکار بیمه شده در آمل نشان از ظرفیت و علاقه این شهر پهلوان ساز است که کاستی ها را کنار گذاشته اند.

اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی شهرستان آمل اظهار کرد: مدیریت اماکن ورزشی به دلیل محدودیت اعتباری که دارد، بایستی ابتدا نیازمند نیازسنجی و مکان سنجی مناسب شود اما در برخی موارد مکان یابی درست و در بعضی از نقاط نیاز سنجی نشده است.

وی ادامه داد: برخی مکان های ورزشی در جایی ایجاد شده که بهره‌برداری لازم را ندارد که اگر این بهره وری را لحاظ می کردیم، زیرساخت ها بهتر بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد سرانه ورزشی سرپوشیده از مشارکت بخش خصوصی است، عنوان کرد: سهم مشارکت سایر دستگاه های دولتی نیز بالاست، استقرار فضای ورزشی در دانشگاه و به واسطه سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، شهرداری که با کیفیت و با بهره بری خوبی هستند؛ اما اینها کافی نیست.

گذر از سالن های چند منظوره
پهلوان یادآور شد: باید از سالن چند منظوره ورزشی خارج شویم و به سمت سالن های اختصاصی برویم؛ خانه بسکتبال، خانه بدمینتون، خانه والیبال و… نیازهای امروز ورزش ما است.

این مسئول سرانه ورزشی جهان را بالای ۲ متر خواند و بیان کرد: سرانه ورزشی کشور ۸۵ سانتی متر مربع است و  مازندران ۱/۱ متر و سرانه ورزشی آمل۱/۱۶  است که وضعیت خوبی را نشان می دهد.

وی سرانه کل بخش های سرپوشیده را ۱۷ سانتی متر و ۱/۴۰ متر بخش های روباز  دانست و افزود : اداره ورزش و جوانان سرپوشیده ۵ سانتی متر و سالن های روباز ۱/۱۲ متر  و بخش خصوصی ۷ سانتی متر است.

نخستین خوابگاه ورزشی آمل

رئیس اداره ورزش آمل با تاکید بر اهداف این مجموعه عنوان کرد: مسابقاتی که در شهرستان برگزار می شد، نبود خوابگاه همیشه یک چالش به شمار می رفت و مهمانان مجبور بودند به شهر امامزاده عبدالله (ع) بروند و یا با قیمت های زیاد در هتل شهر اقامت بگیرند که همه این مکان ها فاقد امکانات ورزشی بود.

موسس مجتمع شهید عابدین خوش سیما نیز تصریح کرد: برای این خوابگاه مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان، بدنسازی با تجهیزات  ۹۰۰ میلیون، سالن فوتسال، والییال و رزمی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

خوش سیما ادامه داد: بسیاری توصیه کردند که این مکان را تالار و درآمدی چند برابری داشته باشیم، اما علاقه به ورزش باعث شد تا برای رفع نیاز ورزش گامی بردارم.

وی در پایان با بیان اینکه وقتی شور و انرژی ورزشکاران را می بینم، احساس خوبی دارم که با هیچ مبلغی قابل قیاس نیست؛ خاطرنشان کرد: این مجموعه نه تنها مکان مناسبی برای ورزشکاران خواهد بود، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 5 =