کد خبر : 205810
تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

دفن بهداشتی ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر تلف‌شده در تالاب میانکاله

دفن بهداشتی ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر تلف‌شده در تالاب میانکاله

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طی روز جاری با مشارکت دامپزشکی، بیش از ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر از تالاب میانکاله جمع آوری و دفن بهداشتی شد. وی با بیان اینکه مابقی پرندگان تلف شده طی روز آتی جمع آوری خواهد شد؛ افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طی روز جاری با مشارکت دامپزشکی، بیش از ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر از تالاب میانکاله جمع آوری و دفن بهداشتی شد.

وی با بیان اینکه مابقی پرندگان تلف شده طی روز آتی جمع آوری خواهد شد؛ افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات پرندگان وجود ندارد و باید ببینیم طی روز آتی این تلفات همچنان ادامه دارد یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به این سوال که آیا علت این مرگ مشکوک پرندگان مشخص شده یا خیر و آیا این واقعه، زیست سایر آبزیان این تالاب را به مخاطره خواهد انداخت یا خیر؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌شود پاسخ دقیقی به این سوالات داد و دامپزشکی در حال بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: اقدامات سریع و هوشمندانه محیط زیست و دامپزشکی که در نوع خود کم سابقه بود است، در کنترل شیوع این واقعه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات جمع آوری لاشه‌ها، دفن بهداشتی و نمونه گیری برای بررسی علت یا علل تلفات با همکاری اداره کل دامپزشکی استان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: شکارچیان شرق استان  تا مشخص شدن علت دقیق تلفات از ورود به عرصه‌های تالابی و شکار پرندگان مهاجر جدا خودداری کنند و شکار تا پنج‌شنبه هفته آتی ممنوع است.

به گفته وی، گونه‌های تلفات شده شامل چنگر معمولی، کشیم بزرگ، فلامینگو و اردک سرحنایی تا این تاریخ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =