ایستگاه شهید نوبخت سورک قدمتی شاید به درازای قدمت راه آهن در کشور دارد و این را میتوان از روی آرم و نشانههای روی ریل به خوبی فهمید، ایستگاه راه آهن سورک در بخش شمالی این شهر و در مجاورت شرکت نکاچوب واقع شده است که جاده سورک به اسلام آباد بین این دو فاصله انداخته است و شاید یکی از دلایل ساخت شرکت نکاچوب در این مکان وجود ایستگاه راه آهن بوده است.
در حال حاضر ایستگاه شهید نوبخت سورک پذیرای قطار گرگان – پلسفید و بالعکس است که مسافران برای استفاده از این ظرفیت از این ایستگاه استفاده میکنند اما برای رفتن به ایستگاه با چالش روبرو هستند.
مسیر دسترسی به ایستگاه راه آهن شنریزی و خاکی است و چالههای متعدد و زیادی دارد که رفت و آمد را برای عابران پیاده و حتی خودروها سخت میکند، بهخصوص در زمان بارندگی امکان رفت و آمد از این مسیر برای افراد پیاده بسیار سخت خواهد بود.
شهردار سورک درخصوص این مسیر گفت: راه آهن در محدوده شهر سورک نیست و در حریم شهر واقع شده است و به همین دلیل شهرداری نمیتواند در این خصوص وارد شود.
این مسیر علاوه بر راه آهن، کشتارگاه مرغ متعلق به مجتمع کاسپین کوثر نیز وجود دارد که از مسیر دوراهی که مسیر مشترک این دو تمام میشود توسط این شرکت آسفالت شده است و جاده مشترک آنها وضعیت بسیار نامناسبی دارد.
ایستگاه راه آهن سورک علاوه بر اینکه جاده مناسبی ندارد زمینی در حدود چهار هکتار در کنار ایستگاه که متعلق به راه آهن است بلااستفاده مانده و هیچگونه اقدامی برای استفاده مناسب از این زمین انجام نشده است.
سادهترین شکل ممکن برای استفاده بهینه از این زمین تبدیل آن به فضای سبز و پارک و محلی برای ورزشهای همگانی باشد که میتواند نیاز اصلی شهر سورک و شهرستان میاندورود را تامین کند در حالی که سورک بهعنوان مرکز شهرستان از داشتن پارک بهدلیل نداشتن زمین بیبهره است.
در دورهای که باید استفاده از حمل و نقل عمومی را ترویج کرد چرا به استفاده از قطار در میاندورود کم توجهی میشود و حتی برای رفتن به آنجا باید آژانس کرایه کرد و تاکسی وجود ندارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0