کد خبر : 205350
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
-

بولیوی دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نمی‌شناسد

بولیوی دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه بولیوی در بیانیه‌ای درباره روابط جدید با مراکش و دلایلی که باعث شده دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نشناسد صحبت کرد. وزارت خارجه بولیوی از حمایت مراکش از تغییرات حاصل شده در بولیوی بعد از شکست انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و تعیین جینین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه بولیوی در بیانیه‌ای درباره روابط جدید با مراکش و دلایلی که باعث شده دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نشناسد صحبت کرد.

وزارت خارجه بولیوی از حمایت مراکش از تغییرات حاصل شده در بولیوی بعد از شکست انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و تعیین جینین آنی‌یز به عنوان رئیس‌جمهور موقت قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: بولیوی بر مراکش برای تقویت روابط با کشورهای عربی و آفریقایی حساب باز می‌کند.

در این بیانیه درباره نزاع صحرای غربی آمده است: بولیوی با استناد به توضیحات مراکش موضعی بی طرف و سازنده را اتخاذ کرده و به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این نزاع پایبند است. برای همین ما روابط کنونی‌مان را با “جمهوری دموکراتیک عربی صحرا” قطع می‌کنیم.

“جمهوری دموکراتیک عربی صحرا” نام دولتی است که از ۱۹۷۶ و از سوی جبهه پولیساریو داعیهٔ حکومت بر صحرای غربی (مستعمرهٔ پیشین اسپانیا) را دارد. هم‌اکنون جمهوری صحرا تنها بر ۲۰ تا ۲۵ درصد از سرزمین‌های مورد ادعایش سلطه دارد. مراکش نیز ادعا می‌کند که بخشی از سرزمین‌های مورد ادعای این دولت، متعلق به این کشور است و دولت مراکش آن را «استان جنوبی» می‌خواند.

بولیوی از بزرگترین مدافعان جبهه پولیساریو در جهان در کنار الجزایر، ونزوئلا و آفریقای جنوبی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 15 =