کد خبر : 205165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
-

پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام پشم سنگ اصفهان، پشم سنگ انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد در این مطلب اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد. پشم سنگ چیست: جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه‌های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام پشم سنگ اصفهان، پشم سنگ انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد در این مطلب اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد.

پشم سنگ چیست:

جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه‌های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می‌شود.

با استفاده از مقداری چوب و یا گاز طبیعی و همچنین با دمیدن مقدار زیادی هوا به‌صورت مداوم، کک مشتعل می‌شود و حرارتی که تولید می‌کند آرام‌آرام سنگ بازالت را در دمای بالای ۲۰۰۰°c ذوب می‌کند.

سنگ مذاب از زیر کوره خارج می‌شود و به سمت دستگاه سانتریفیوژ هدایت می‌شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف می‌شود.

این الیاف به سمت نوار نقاله هدایت‌ شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه‌ای چیده می‌شود و به دستگاه پخت که اصطلاحاً کیورینگ می‌گویند فرستاده می‌شود.

در دستگاه پخت، الیاف به هم چسبیده و گاه مقداری رزین به آن اضافه می‌شود و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر را پیدا می‌کند.

پس‌ از این عملیات محصول، تولید شده، آرایش‌ شده و به قطعات مورد نظر برش می‌خورند و درنهایت توسط دستگاه بسته‌بندی، بسته‌بندی‌ شده و برای ارسال برای مصرف‌ کننده آماده می‌شود.

کاربرد:

در یک‌ کلام هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آن‌ها جلوگیری شود از این عایق می‌توان استفاده نمود. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می‌خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می‌کنیم.

انواع و کاربرد:

۱- عایق پشم سنگ تخته‌ای

همان‌گونه که از نام آن پیداست به‌صورت تخته‌ای تولیدشده و با ابعاد استاندارد ۶۰×۱۲۰ سانتی‌متری ارائه می‌شود.

۱-۱ کاربرد

بیشتر به‌عنوان عایق ساختمان جهت دیوارها و سقف و کف استفاده می‌شود و عایق بسیار مناسبی جهت جلوگیری از هدررفت انرژی و همچنین بسیار قوی جهت جلوگیری از انتقال صدا است، به‌گونه‌ای که استفاده از عایق پشم سنگ تخته‌ای باضخامت و چگالی متناسب می‌تواند نزدیک به %۹۹ دما و صدای محیط را عایق کند.

۲- عایق پشم سنگ لحافی

به‌صورت رول‌های ۱۰×۲/۱ متری تولید می‌شود و معمولاً همراه با کاور یا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ کرافت ساپورت می‌شود.

۲-۱ کاربرد:

بیشتر به‌عنوان عایق جهت سقف سوله‌ها و لوله‌های تأسیسات استفاده می‌شود.

این عایق به لحاظ قیمتی مقرون‌به‌صرفه بوده و جهت دمای ۵- الی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد عالی عمل می‌کند و در مقایسه با پشم‌ شیشه عملکرد بسیار بالاتر و قوی‌تری از خود نشان می‌دهد.

طول عمر بسیار مناسبی دارد و برای دمای محیط بسیار عالی می‌باشد.

۳- عایق پشم سنگ پتوئی

معمولاً به‌صورت رول‌های ۵×۲/۱ متری تولید می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض دارای یک‌طرف تور سیمی می‌باشد.

الیاف پشم سنگ با استفاده از نخ نسوز به تور سیمی دوخته‌شده و شکل رول به آن‌ها می‌دهد.

۳-۱ کاربرد

این عایق جزو عایق‌های با تفاوت حرارتی بسیار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین می‌باشد و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری می‌باشد.

بیشتر در کوره‌های صنعتی و برای عایق نمودن تانکرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و درکل جزو دسته عایق‌های گرم و مقاوم می‌باشد.

۴- عایق پشم سنگ لوله ای

همان‌گونه که از نامش پیداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله می‌باشد و قالب لوله‌ای شکل دارد و از وسط بازشده و لوله موردنظر را بغل می‌کند و با استفاده از بسته‌های فلزی یا پلاستیکی ساپورت می‌شود.

۴-۱ کاربرد

برای عایق نمودن انواع لوله به کار می‌رود و هم به‌عنوان عایق حرارت و هم عایق صوت (جلوگیری از نفوذ صدا از داخل لوله به بیرون) مورداستفاده قرارمی‌گیرد؛ و برای لوله‌هایی از سایز½ الی ۲۰ اینج قابل‌تولید می‌باشد.

در پایان از شما خوانندگان این مطلب بابت زمانی که گذاشتید و این مطلب را مطالعه فرمودید تشکر می‌کنیم و جهت اطلاع از قیمت پشم سنگ و اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌شود با شماره تلفن‌های شرکت پشم سنگ اصفهان ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۲ و ۰۳۱۹۵۰۱۵۴۸۳ تماس حاصل فرمائید و یا از وب‌سایت این شرکت به نشانی www.stonewoolco.com دیدن فرمائید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =