کد خبر : 205116
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
-

واکنش مثبت دانشگاه‌های برتر انگلیس به اعتراض دانشجویان

واکنش مثبت دانشگاه‌های برتر انگلیس به اعتراض دانشجویان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ایندیپندنت، تقریبا تمام دانشگاه‌های برتر انگلیس که در شرکت‌های سوخت فسیلی سرمایه‌گذاری کرده بودند، متعهد به فروش این سهام را شده‌اند. این اقدام دانشگاه‌های انگلیسی در پی اعتراض شدید و فشار وارد شده از سمت دانشجویان دوستدار محیط زیست صورت گرفته است. دانشجویان معترض دست به اقدام‌های اعتراضی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از ایندیپندنت، تقریبا تمام دانشگاه‌های برتر انگلیس که در شرکت‌های سوخت فسیلی سرمایه‌گذاری کرده بودند، متعهد به فروش این سهام را شده‌اند.

این اقدام دانشگاه‌های انگلیسی در پی اعتراض شدید و فشار وارد شده از سمت دانشجویان دوستدار محیط زیست صورت گرفته است.

دانشجویان معترض دست به اقدام‌های اعتراضی شدید زدند و با اشغال ساختمان‌های دانشگاه و اعتصاب غذا، اعتراض خود را به گوش مسئولان دانشگاه خود رسانده اند.

در این راستا ۲۱ دانشگاه از ۲۴ دانشگاه‌های “گروه راسل”( Russell Group) متعهد شدند که پس از سال‌ها فعالیت در شرکت‌های سوخت‌های فسیلی، سهام خود را بفروشند.

دانشگاه‌های گروه راسل مجموعه‌ای از برترین دانشگاه‌های انگلیس را تشکیل می‌دهند که روی هم حدود دو سوم بودجه‌های پژوهشی دانشگاهی در بریتانیا را به خود جذب می‌کنند.

گروه راسل شامل بسیاری از دانشگاه‌های پیشروی انگلیس است.

۲۱ دانشگاهی هم که به اعتراض دانشجویان واکنش مثبت نشان دادند، از برترین‌های این گروه هستند.

گرچه که تجزیه و تحلیل‌های فعالان این حوزه نشان می‌دهد که هنوز “کالج سلطنتی لندن” و دانشگاه‌های “منچستر” و “بیرمنگام” به این کمپین نپیوسته‌اند.

پس از اعلام دانشگاه‌های انگلیس مبنی بر قطع روابط با بنگاه‌های سوخت‌های فسیلی، حدود ۱۶ میلیارد دلار سرمایه از این شرکت‌ها خارج شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =