کد خبر : 205100
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

ثبت ۵۳۳ مورد کودک آزاری در مازندران

ثبت ۵۳۳ مورد کودک آزاری در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، وحید حسین‌زاده درگفت‌وگو ، با اشاره به وضعیت کودک‌ آزاری در مازندران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۳۳ تماس مربوط به کودک آزاری با اورژانس اجتماعی مستقر در مرکز استان به شماره ۱۲۳ برقرار شده است. وی خاطرنشان کرد: ۳۰۵ مورد از تماس‌های گرفته شده مربوط به دختران و

به گزارش قائم آنلاین، وحید حسین‌زاده درگفت‌وگو ، با اشاره به وضعیت کودک‌ آزاری در مازندران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۳۳ تماس مربوط به کودک آزاری با اورژانس اجتماعی مستقر در مرکز استان به شماره ۱۲۳ برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۵ مورد از تماس‌های گرفته شده مربوط به دختران و ۲۲۸ تماس نیز در رابطه با آزار پسران به ثبت رسیده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران تصریح کرد: از ۵۳۳ اتفاق کودک آزاری که در کل استان به ثبت رسیده است، ۲۳۱ مورد جسمی، ۴۴ مورد جنسی، ۴۳ بار آزار روانی، ۲۰۳ مورد در زمره مسامحه و غفلت و ۱۲ کودک نیز مورد آزار ترکیبی قرار گرفتند که در همه این موارد به غیر از ترکیبی، آمار دختران بیشتر از پسران است.

حسین‌زاده با بیان اینکه تمامی آزارها از سوی افراد آشنا صورت گرفته است، گفت: پدر، مادر، خواهر، برادر، ناپدری، نامادری و اقوام از جمله افرادی هستند که محدوده این اطلاعات را از آن خود کرده‌اند.

این مسئول بیشترین رده سنی مورد آزار قرار گرفته را سنین صفر تا چهار سال و هشت تا ۱۰ سال اعلام کرد و یادآور شد: در رده های سنی ۴-۰ ، ۷-۵ ، ۱۰-۸ ، ۱۳-۱۱ ، ۱۵-۱۴ و ۱۸-۱۶ سال به ترتیب ۱۲۶، ۹۲، ۱۳۶، ۹۷، ۳۹ و ۴۳ مورد کودک آزاری گزارش شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس تحصیلات بیشترین کودک آزاری در مقطع ابتدایی، پیش از ورود به مدرسه و مقطع راهنمایی صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =