کد خبر : 204921
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
-

تاکید عمران خان به سازمان ملل برای فشار بر هند بر سر کشمیر

تاکید عمران خان به سازمان ملل برای فشار بر هند بر سر کشمیر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان با اشاره به افزایش تنش‌ها و نقض‌های مکرر آتش بس “از سوی هند” در خط کنترل،‌ گفت:‌ رهبری هند احتمالا به دنبال انجام یک عملیات “پرچم جعلی” یا همان عملیات پوششی در مرز است. وی امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان با اشاره به افزایش تنش‌ها و نقض‌های مکرر آتش بس “از سوی هند” در خط کنترل،‌ گفت:‌ رهبری هند احتمالا به دنبال انجام یک عملیات “پرچم جعلی” یا همان عملیات پوششی در مرز است.

وی امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: از آنجاکه نیروهای عملیاتی هند در سراسر خط کنترل اقدام به هدف قرار دادن و کشتار غیرنظامیان می‌کنند، از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم تا بر هند فشار بیاورد که اجازه دهد گروه نظارت نظامی سازمان ملل برای هند و پاکستان در سراسر خط کنترل به محل برگردند و نظارت کنند. ما نگران عملیات پرچم جعلی هند هستیم.

وی همچنین به هند هشدار داد، که نمی‌تواند تنها ناظر بر افزایش تنش‌ها و نقض مکرر آتش بس باشد و افزود: می‌خواهم به هند و جامعه بین‌الملل این را بگویم که اگر دهلی نو به حملات نظامی خود علیه غیرنظامیان در سراسر خط کنترل ادامه دهد، برای پاکستان سخت خواهد بود که ناظر غیرفعال در سراسر این منطقه باقی بماند.

دو طرف بیش از ۳۰۰۰ بار توافق آتش بس ۲۰۰۳ را نقض کرده‌اند.

تنش‌ها بین دو کشور پس از آن شدت گرفت که دهلی نو تصمیم گرفت بند ۳۷۰ قانون اساسی درباره جایگاه ویژه جامو و کشمیر را لغو کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 2 =