کد خبر : 204702
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
-

شوراهای آموزش‌وپرورش بستری برای مشارکت دستگاه‌ها در نظام تعلیم و تربیت

شوراهای آموزش‌وپرورش بستری برای مشارکت دستگاه‌ها در نظام تعلیم و تربیت

به گزارش قائم آنلاین، صبح امروز مجتبی زینی وند در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است، اظهارکرد: دانش و دانایی نیروی انسانی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یک کشور است. شاخص‌های انسانی نماد رشد کشورها است لذا آموزش‌وپرورش در تربیت سرمایه انسانی جایگاه مهمی دارد. ازآنجاکه

به گزارش قائم آنلاین، صبح امروز مجتبی زینی وند در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است، اظهارکرد: دانش و دانایی نیروی انسانی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یک کشور است. شاخص‌های انسانی نماد رشد کشورها است لذا آموزش‌وپرورش در تربیت سرمایه انسانی جایگاه مهمی دارد. ازآنجاکه آموزش و توسعه دو عامل مهم توسعه برای تربیت عوامل انسانی است لذا توسعه عظیم کشور درگرو پرداختن به آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: باید اولین اولویت کشور آموزش‌وپرورش باشد زیرا متخصصین متعهد، نیروی انسانی دارای مهارت و مدیران دلسوز و همه ارکان نیروی انسانی کشور محصول معلم و مدرسه است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید مسئولیت‌شان را نسبت به آموزش‌وپرورش انجام دهند و همه مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس باید در هر پستی که قرار دارند برای تقویت این نهاد انسان‌ساز تلاش کنند.

زینی وند با اشاره به تاریخچه شوراهای آموزش‌وپرورش گفت: پذیرش این موضوع که آموزش‌وپرورش به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند زمینه تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش را در سال ۷۲ ایجاد کرد. با چنین رویکردی ایجاد زمینه مشارکت سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش ایجاد شد و این شورا توانسته بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش را حل‌وفصل کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه این شورا در سال‌های اخیر در همه شاخص‌ها روند رو به رشد خوبی داشته است، گفت: بیش از۸۰ درصد مصوبات شوراهای آموزش‌وپرورش اجرایی شده است و بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مالی داشته‌ایم.

وی در پایان از وزیر کشور، آموزش‌وپرورش، استاندارها و نمایندگان ولی‌فقیه که در توسعه شوراهای آموزش‌وپرورش نقش مهمی داشته‌اند تشکر کرد و گفت: در این همایش از تعدادی از اعضای شوراهای برتر آموزش‌وپرورش سراسر کشور تقدیر خواهد شد.

در ادامه این همایش ملی استاندار تهران گفت: تلاش و پویایی یک جامعه درگرو رشد آموزش‌وپرورش است و برای اینکه انسان توسعه‌یافته داشته باشیم، باید در پیش‌نیاز آن آموزش‌وپرورش توسعه‌یافته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسنی بندپی تصریح کرد: قانون شورای آموزش‌وپرورش به‌منزله یکی از مترقی‌ترین قانون‌ها، زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها با آموزش‌وپرورش را فراهم کرده است اما باید از این قانون مترقی بیشتر استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه شهرداران موظفند با آموزش‌وپرورش و بر اساس مواد مختلف قانون شوراها مساعدت کنند، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که استاندار بتواند از قانون شوراهای آموزش‌وپرورش برای توسعه برنامه‌های مختلف آموزش‌وپرورش استفاده کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + پنج =