کد خبر : 204748
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
-

سودان از مصر در شورای امنیت شکایت کرد

سودان از مصر در شورای امنیت شکایت کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه سودان تریبون، دولت سودان با طرح این شکایت، رسما از شورای امنیت خواست مساله درگیری‌ها بر سر مثلث حلایب را در دستور کار سال جاری میلادی قرار دهد. تاریخ شکایت سودان از مصر در پرونده مثلث حلایب به سال ۱۹۵۸ باز می‌گردد؛ زمانی که دو کشور در آستانه

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه سودان تریبون، دولت سودان با طرح این شکایت، رسما از شورای امنیت خواست مساله درگیری‌ها بر سر مثلث حلایب را در دستور کار سال جاری میلادی قرار دهد.

تاریخ شکایت سودان از مصر در پرونده مثلث حلایب به سال ۱۹۵۸ باز می‌گردد؛ زمانی که دو کشور در آستانه ورود به درگیری نظامی در این منطقه بودند و خارطوم ارتش مصر را به تلاش برای اشغال این منطقه متهم کرده بود.

به نوشته سودان تریبون، دولت مصر در دهه نود پس از درگیری‌های مسلحانه محدودی که به کشته شدن تعدادی از نیروهای پلیس سودان ختم شدند، منطقه مثلث حلایب را به شکل کامل اشغال کرد.

پس از آن، مصر درخواست‌های سودان برای مراجعه به دادگاه بین‌المللی را رد کرده و تاکید دارد این منطقه متعلق به این کشور است حتی اگر از نظر اداری از توابع سودان باشد.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان پیشتر گفته بود، حلایب متعلق به سودان است و کشورش امیدوار است در این پرونده به یک سازش دست یابد.

البرهان در ادامه تاکید کرد، این مساله هرگز با رهبری مصر مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + دو =