کد خبر : 204738
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
-

اعلام حمایت تمام قد اردن از عراق

اعلام حمایت تمام قد اردن از عراق

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان کنفرانس مطبوعاتی با محمد علی الحکیم، همتای عراقی خود خاطرنشان کرد: من پیام عبدالله دوم، پادشاه اردن در خصوص حمایت تمام قد اردن از حفظ امنیت و ثبات عراق را به برهم صالح رئیس جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان کنفرانس مطبوعاتی با محمد علی الحکیم، همتای عراقی خود خاطرنشان کرد: من پیام عبدالله دوم، پادشاه اردن در خصوص حمایت تمام قد اردن از حفظ امنیت و ثبات عراق را به برهم صالح رئیس جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر (مستعفی) این کشور رساندم.

الصفدی در ادامه افزود: حفظ امنیت و حاکمیت عراق برای منطقه ضروری است و موضع اردن از ابتدا واضح است و نباید عراق به “میدان درگیری‌ها” تبدیل شود و باید به منظور ممانعت از تنش تلاش‌ها را افزایش داد.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: عراق و اردن برادر هستند و روابط تاریخی با یکدیگر دارند.

وی همچنین اظهار داشت: خطر داعش همچنان وجود دارد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عراق پس از دیدار با الصفدی تاکید کرد: عراق هرگز “میدان درگیری‌ها” نخواهد شد و باید این کشور از سیاست محوربندی‌ها دور باشد، تروریسم هنوز پایان نیافته است و تروریستها همواره در شرق فرات حضور دارند.

الحکیم همچنین بر اهمیت احترام به حاکمیت عراق و لزوم حمایت از تلاش‌ها در راستای مبارزه با سازمان‌های تروریستی تاکید کرد .

وی ادامه داد: مذاکرات زیادی با وزیر خارجه اردن در خصوص تقویت روابط دوجانبه که در خدمت منافع دو کشور باشد، انجام دادیم و در خصوص پرونده‌های مهم و مورد توجه عراق و اردن دیدگاه‌های مشابهی داشتیم.

وزیر خارجه اردن صبح امروز (شنبه) در سفری رسمی وارد بغداد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =