کد خبر : 204475
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
-

قانونگذاران آمریکایی تحریم‌هایی علیه چین پیشنهاد دادند

قانونگذاران آمریکایی تحریم‌هایی علیه چین پیشنهاد دادند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه و اد مارکی، سناتور دموکرات این مصوبه را ارائه کرده‌اند. آن‌ها پیشتر در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا او برای آزادی آمریکایی‌های زندانی و شهروندان ایالات متحده از جمله کسانی که هدف ممنوعیت‌های خروج قرار گرفتند، پکن را

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه و اد مارکی، سناتور دموکرات این مصوبه را ارائه کرده‌اند. آن‌ها پیشتر در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا او برای آزادی آمریکایی‌های زندانی و شهروندان ایالات متحده از جمله کسانی که هدف ممنوعیت‌های خروج قرار گرفتند، پکن را تحت فشار قرار دهد.

سناتور روبیو چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: این غیر اخلاقی و غیر منصفانه است که دولت چین از به اصطلاح “ممنوعیت‌های خروج” برای جلوگیری از خروج شهروندان آمریکایی از چین استفاده کند. ما باید از شهروندانمان حفاظت کنیم و مطمئن شویم آن‌ها پس از سفر به خارج قادر به بازگشت هستند.

سناتور مارکی هم به پرونده دو آمریکایی اشاره کرد که “غیر منصفانه” از ژوئن ۲۰۱۸ به آن‌ها اجازه خروج از چین داده نشده است. او گفت: علاوه بر اینکه زندگی آن‌ها به دلیل ناتوانی در بازگشت به خانه مختل شده است، آن‌ها با رصد روزانه، آزار و اذیت و تهدید مقام‌های چین مواجه هستند.

چنانچه این مصوبه قانون شود، مقام‌های چینی دخیل در طراحی و اجرای سیاست “ممنوعیت خروج” با لغو یا عدم صدور ویزا مواجه می‌شوند و وزارت خارجه آمریکا موظف می‌شود شمار آمریکایی‌هایی که تحت تاثیر این سیاست قرار گرفتند، اعلام کند.

در این بیانیه برآورد شد که دست‌کم ده‌ها شهروند آمریکایی در سه سال گذشته با ممنوعیت خروج از چین مواجه شده باشند. سفارت چین هنوز به این مصوبه پیشنهادی واکنشی نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =