کد خبر : 204294
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

سیسی امروز بزرگترین پایگاه نظامی منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند

سیسی امروز بزرگترین پایگاه نظامی منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر امروز پایگاه برنیس، بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند. به این منظور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای حضور در این مراسم وارد مصر شد. همچنین قرار است روسای کشورها، وزرای دفاع کشورهای عربی و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر امروز پایگاه برنیس، بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه دریای سرخ را افتتاح می‌کند.

به این منظور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای حضور در این مراسم وارد مصر شد.

همچنین قرار است روسای کشورها، وزرای دفاع کشورهای عربی و غیر عربی و نیز دیپلمات‌های عالی رتبه در این مراسم شرکت کنند.

پایگاه نظامی برنیس یکی از پایگاه‌های جدید مصر و بزرگترین آنها در خاورمیانه است و در کنار پایگاه نظامی محمد نجیب، دو نقطه اتکاء و فعالیت نیروهای مسلح مصر برای مقابله با تمامی چالش‌هاست.

این پایگاه در ساحل دریای سرخ در نزدیکی مرزهای بین‌المللی جنوب و در شرق شهر اسوان قرار داشته و مساحت آن به ۱۵۰ هزار فدان (هر فدان ۴۲۰۰ متر مربع) می‌رسد و در آن یک پایگاه نظامی، یک پایگاه هوایی، یک بیمارستان نظامی و تعدادی یگان جنگی و اداری، میادین تیر و تمرین تمامی سلاح‌ها وجود دارد.

هدف استرتژیک از ساخت این پایگاه حمایت و حفظ امنیت سواحل جنوبی مصر، حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و منابع طبیعی، مقابله با چالش‌های امنیتی در منطقه دریای سرخ، تامین امنیت دریانوردی جهانی از دریای سرخ تا کانال سوئز و مناطق اقتصادی مرتبط با آن در چارچوب رویکرد ۲۰۲۰ مصر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + بیست =