کد خبر : 204326
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

راه‌اندازی سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات در اصفهان

راه‌اندازی سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات در اصفهان

به گزارش قائم آنلاین، جلسه ارائه گزارش سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش

به گزارش قائم آنلاین، جلسه ارائه گزارش سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد و دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد خوراسگان برگزار شد.

در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گزارش فعالیت‌های سرای نوآوری «بذر و گلخانه و نهاده‌های کشاورزی» واحد مبارکه-شهرمجلسی، سرای نوآوری «ساخت و تولید تجهیزات نوین» واحد خمینی‌شهر، سرای نوآوری «فرش ماشینی» واحد کاشان، سرای نوآوری «صنعت ساخت طلا و جواهر» واحد جامع نجف‌آباد و سرای نوآوری «گیاهان دارویی» واحد اصفهان (خوراسگان) ارائه شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از استماع گزارش مسئولان سراهای نوآوری، گفت: فعالیت‌های واحد مبارکه-شهرمجلسی باید در راستای اجرای طرح ملی خودکفایی بذر باشد و سرای نوآوری این واحد، فناوری‌های گلخانه‌ای و استقرار شرکت‌های گلخانه‌ای فناوری نوین را در دستور کار قرار دهد. انتظار این است که بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، مکانیکی و فناوری‌های نوین گلخانه‌ای در این سرا مستقر شوند.

در ادامه، دکتر طهرانچی به واحد خمینی‌شهر پیشنهاد داد فعالیت‌های سرای نوآوری «ساخت و تولید تجهیزات نوین» مربوط به صنایع منطقه بوده و محصولاتی در این سرا مورد حمایت قرار گیرند که مربوط به صنایع، مزیت‌ها و ظرفیت‌های خمینی‌شهر، استان اصفهان و منطقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت نساجی کشور، از سرای نوآوری «فرش ماشینی» واحد کاشان خواست به صورت جدی و گسترده فعالیت‌های خود را به مسئله‌یابی و تدوین نظام حل مسئله فرش ماشینی اختصاص دهند و هسته‌های مربوط به این حوزه را از سراسر کشور جذب کنند تا این سرای نوآوری بتواند پاسخگوی مسائل پیش روی صنعت فرش ماشینی کشور باشد.

دکتر طهرانچی از اجرای طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد دانشگاه هوشمند به صورت پایلوت در واحد اصفهان (خوراسگان) خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل شدن به دانشگاه هوشمند است و مراحل اجرایی این طرح را از استان اصفهان و واحد اصفهان (خوراسگان) آغاز کردیم و در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نوین به‌زودی در کشور اجرایی خواهد شد و این پلتفرم آماده است که همه خدمات دانشجویی از حضور و غیاب تا رزرو غذا، سرویس رفت و آمد، دسترسی به پاورپوینت اساتید و … در قالب اپلیکیشن‌ها را ارائه کند. همچنین ایمیل ملی از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که واحد نجف‌آباد آن را پیگیری خواهد کرد تا بتوانیم در بستر شبکه یک میلیون نفری دانشگاه آزاد اسلامی آن را ایجاد کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، در این نشست که دکتر حسین سیستانی فرماندار اصفهان، مهندس جعفر مطلب‌زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، مهندس محمد اطرج رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان و مهندس احمد ورد مدیرعامل صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان نیز حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک تأسیس و راه‌اندازی «سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات» دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) به امضا رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =